همشهری آنلاین: ساکنان روستایی در دامنه‌های آلپ در فرانسه برای جلوگیری از تعطیل شدن کلاس‌های یک مدرسه ابتدایی ناچار به استفاده نمادین از گوسفندان شدند.

گوسفندان در كلاس درس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آژانس فرانس‌پرس، راهکار پدرها و مادرهای روستایی برای برقرار ماندن کلاس‌های درس ثبت‌نام نمادین از ۱۵ راس گوسفند بود تا به این ترتیب تعداد دانش‌آموزان به کمتر از ۲۶۵ نفر نرسد. پس از کاهش دانش‌آموزان از ۲۶۶ نفر به ۲۶۱ نفر، مسئولان مدرسه تصمیم گرفتند یکی از ۱۱ کلاس موجود در مدرسه را تعطیل کنند اما به نظر می‌رسد جنگ در این مدرسه مغلوبه شده است.

صبح روز سه‌شنبه یک چوپان محلی با ۵۰ راس گوسفند و یک قلاده سگ خود وارد محوطه مدرسه شد تا با نشان دادن مدارک شناسایی ۱۵ راس گوسفند کار ثبت‌نام رسمی این حیوان‌ها را نهایی کند. مراسم نامگذاری گوسفندان ثبت‌نام‌شده با حضور دانش‌آموزان، مسئولان مدرسه و پدرها و مادرهای روستایی در فضایی بسیار شاد برگزار شد و به این ترتیب گوسفندان نخستین روز مدرسه را جشن گرفتند.

گایه لاوال، یکی از اولیای دانش‌آموزان با اشاره به استفاده هوشمندانه اهالی روستا از این شوخی برای جلوگیری از تعطیل شدن کلاس‌های درس گفت: «حالا لازم نیست هیچ کلاسی بسته شود. مسئولان نظام آموزشی در فرانسه بیشتر نگران تعداد دانش‌آموزان هستند تا کیفیت آموزش و خدمات. ما تصمیم گرفتیم برای مواجه شدن با این وضعیت دردناک مردم را به سلاح شوخی مجهز کنیم.»

کد خبر 439687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha