دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آتش بس بین طرفین درگیری در غزه و سرزمین های اشغالی با پذیرش شروط مقاومت برقرار شده است.

غزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تلویزیون الجزیره با اشاره به آغاز اجرای توافق آتش بس بین نوار غزه و رژیم صهیونیستی، از ساعت چهار و نیم بامداد امروز به وقت محلی، افزود: اسرائیل تسلیم شروط مقاومت شد.

هاشم زقوت خبرنگار این شبکه گزارش داد: به گفته منابع آگاه فلسطینی، این آتش بس به صورت همزمان است. این به معنای لزوم پایبندی اسرائیل به آن و توقف هرگونه حمله به نوار غزه است و از زمان آغاز اجرای این توافق، شاهد این موضوع هستیم.

این توافق با میانجی گری مصر، قطر و سازمان ملل و به طور ویژه فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه صورت گرفت. همه این طرف ها برای رسیدن به توافق آتش بس در ساعات گذشته، تماس های گسترده ای داشتند.

گروه های فلسطینی آتش بس را مشروط به این موضوع کرده بودند که اسرائیل افزون بر آتش بس در غزه، به تفاهم های آتش بس پایبند باشد؛ تفاهم هایی که به موجب آن، اسرائیل باید محاصره نوار غزه را لغو کند، شامل چند مرحله می شود.

اسرائیل برخی بندهای این تفاهم ها را اجرا کرد؛ اما با آغاز درگیری های جدید، اقدامات خود را در این زمینه متوقف کرد و به گفته گروه های فلسطینی، از اجرای دیگر بندها که به کاهش اوضاع دشوار انسانی ساکنان نوار غزه مربوط است، شانه خالی کرد.

خبرنگار این شبکه افزود: از زمان آغاز اجرای توافق آتش بس، شاهد هیچ گونه حمله هوایی اسرائیل یا شلیک هیچ گونه حمله موشکی به شهرک های اسرائیل نبودیم.

  • مقاومت بینی صهیونیست ها را به خاک مالید

سامی ابوزهری، عضو دفتر روابط عربی-اسلامی و سخنگوی جنبش حماس در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: سخنان نتانیاهو درباره حمله به مقاومت، مسخره است. مقاومت توانست مقابل ارتش نتانیاهو بایستند و بینی آن را به خاک بمالد. پیام ما به نتانیاهو این است که این مرحله پایان یافت اما رویارویی پایان نخواهد یافت مگر این که حقوقمان را پس بگیریم.

تا وقتی خواسته های فلسطینیان برآورده نشود، جنگ ادامه خواهد داشت

نیروهای مقاومت فلسطین اعلام کردند تا زمانی که اشغالگران رژیم صهیونیستی خواسته های مردم فلسطین را تامین و به تعهدات خود در قبال مقاومت عمل نکند، جنگ با آنها متوقف نخواهد شد.

خبرهایی در خصوص توافق برقراری آتش بس میان گروه های فلسطینی و رژیم اشغالگر اسرائیل با میانجی گری مصر وجود دارد. این در حالی است که اتاق مشترک مقاومت تاکید کرد: در صورتی که رژیم اشغالگر

خواسته های فلسطینیان را برآورده نکند، این جنگ متوقف نخواهد شد و تا زمانی که اسرائیل از عمل به تفاهمات خود با نیروهای مقاومت شانه خالی می کند، مقاومت هم اجازه نخواهد داد، شهرک نشینان از پناهگاه های خود خارج شوند.

  • پاسخ به تجاوزات صهیونیستی

یکی از مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل با زیر پاگذاشتن توافقات، به مردم فلسطین حمله می کند بنابراین گروههای مقاومت راهی جز پاسخ به حملات این رژیم ندارند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، شمار شهدا در غزه به ۲۵ نفر افزایش یافته و تعداد زخمی شدگان به ۱۵۰ نفر رسیده است. این در حالی است که بر اثر شلیک موشک های مقاومت، چهار تن از شهرک نشینان به هلاکت رسیدند. پیشتر گردان های القدس از هدف قرار دادن شهرک اشغالی "عسقلان" با موشک هایی که قدرت تخریب بالایی دارند، خبر داده بود. گروه های مقاومت با پیشنهاد اسرائیل مبنی بر آتش بس در مقابل آتش بس مخالفت کردند.

عمر شلح یکی از مسئولان جنبش جهاد اسلامی گفت: رژیم اشغالگر به مردم ما حمله می کند و توافقات را زیر پا می گذارد؛ از این رو گروه جهاد اسلامی و گروه های مقاومت راهی ندارند، بجز اینکه به این تجاوزات پاسخ دهند.

کد خبر 439524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha