تازه وارد ماه مبارک رمضان شده‌ایم و این شب‌ها، شهر برنامه‌های گوناگونی تدارک دیده است. در این‌جا به برخی از این فعالیت‌ها نگاهی می‌اندازیم.

شهر شب تا سحر بيدار است

نمایشگاه  قرآن کریم

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از پس‌فردا ۲۱ اردیبهشت تا سوم خرداد در مصلای امام خمینی‌ره برگزار می‌شود. مثل سال‌های گذشته، این نمایشگاه با فعالیت‌های گوناگون در بخش‌های هنری، فرهنگی، کودک و نوجوان و... پذیرای شهروندان است. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر از نمایشگاه می‌توانید به پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه قرآن به نشانی iqfa.ir مراجعه کنید.

باغ کتاب در ماه رمضان

 باغ کتاب تهران هم برنامه‌های ویژه‌ای برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است. شما می‌توانید در ماه مبارک رمضان از شب تا سحر در باغ کتاب تهران بمانید. مرکز علم‌، بخش‌های سرگرمی و هم‌چنین فروشگاه کودک و نوجوان ِباغ کتاب تهران در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۰ تا ۲۲ دایر است. هم‌چنین میزهای پژوهش این مجموعه تا ساعت ۳ بامداد، پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.گفتنی است مراکز عرضه‌ی مواد خوراکی در مجموعه‌ی باغ کتاب تهران هم از افطار تا سحر باز هستند.

سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری میزبان کودکان و نوجوانان

سعید اوحدی، رییس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، درباره‌ی برنامه‌های این سازمان برای کودکان و نوجوانان می‌گوید: «ماه مهمانی خدا، فرصت مغتنمی برای شکل‌دهی شخصیت کودکان و نوجوانان است، به همین منظور ویژه‌برنامه‌ی «راز انسان» با توضیح تأثیر عبادت بر اعضای بدن در هیومن‌ پارک برگزار می‌شود. هم‌چنین برنامه‌ی«سحرخیزان کوچک» برای تقدیر از روزه‌اولی‌های شهر تهران، ۳۰ اردیبهشت هم‌زمان با شب میلاد امام حسن مجتبی‌ع در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.»

 به گفته‌ی اوحدی: «چهارمین جشنواره‌ی بچه‌های محراب، مسابقه‌ی مکبری و موذنی ویژه‌ی پسران نوجوان ۱۲ تا ۱۶ ساله هم از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد در مناطق ۲۲گانه‌ی شهر تهران به اجرا درمی‌آید. «قرار بندگی» عنوان کرسی‌های تلاوت قرآنی است که در ایستگاه‌های منتخب مترو با حضور قاریان نوجوان برپا می‌شود.»

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌گوید: «کارگاه‌های قصه‌گویی و تصویرسازی قصه‌های قرآنی با عنوان «روزهای روشن» ویژه‌ی کودکان و نوجوانان از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد در فرهنگ‌سرای ارسباران تشکیل
می‌شود.

«تصویر بندگی» نیز، عنوان پویش عکس و فیلمی است که با موضوع حضور کودکان و نوجوانان در کنار سفره‌های افطاری ساده، نماز جماعت، همدلی و کمک به دیگران، شب‌های قدر و محافل انس با قرآن برگزار می‌شود.»

رمضان در میلاد

برج میلاد و بسیاری از بوستان‌های شهر در روزهای ماه مبارک رمضان فعالیت‌های متنوعی اجرا می‌کنند.

ابوالفضل رفیع، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در مورد برنامه‌های ماه مبارک رمضان در برج میلاد می‌گوید: «برپایی استیج در گذرگاه میلاد با رویکرد اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی، تشکیل کارگاه‌های هنری قرآنی، برپایی غرفه‌های متنوع درحوزه‌ی شیرینی، بازی و سرگرمی با رویکرد نشاط اجتماعی، دایر شدن غرفه‌های سوغات، صنایع دستی و... با رویکرد آشنایی مردم با سوغات و صنایع دستی استان‌ها، برپایی نماز جماعت و استیج با موضوعات دینی و مذهبی و فرهنگی، استقرار کانترهای تبلیغاتی در فضای جشنواره با هدف معرفی محصولات ایرانی، بازدید ایتام از برج و دلفیناریوم، برپایی شب شعر، استهلال ماه با همکاری ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری طبق روال گذشته، برپایی آئین سنتی گلاب‌گیری، برپایی جشن ولادت امام حسن مجتبیع و رصد اجرام آسمانی برای علاقه‌مندان از فعالیت‌های مجموعه‌ی برج میلاد برای ماه مبارک رمضان است.»

«باغ رمضان» در بوستان آب و آتش

هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان پنجمین جشنواره‌ی «باغ رمضان» با هدف هم‌دردی و کمک‌رسانی به هموطنان آسیب‌دیده از سیل، از ۱۶ اردیبهشت آغاز شده که تا ۱۷ خرداد ادامه دارد. این جشنواره در منطقه‌ی فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار می شود.

کد خبر 439514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha