دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالری ساعتچی لندن در واکنش به انتقادهای گسترده مسلمانان روی دو تابلوی «کفرآمیز» را در نمایشگاه تازه خود پوشاند.

گالري ساعتچي لندن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تایمز، گالری ساعتچی در غرب لندن به تازگی نمایشگاهی از یک هنرمند موسوم به SKU برگزار کرده که در دو تابلوی آن به شهادتین بی‌حرمتی شده است. مدیران گالری به درخواست برخی بازدیدکنندگان مسلمان مبنی بر برداشتن تابلوهای کفرآمیز از روی دیوار توجه نکردند اما خود SKU از آنها خواست روی تابلوهای جنجالی را با پارچه بپوشانند تا به این ترتیب رضایت مسلمانان هم جلب شود.

با وجود اجرا شدن راه‌حل پیشنهادی هنرمند پرحاشیه، گالری ساعتچی در بیانیه خود اعلام کرد به آزادی بیان کاملا احترام می‌گذارد اما در عین حال تا پایان نمایشگاه پارچه‌ها رو از روی دو تابلو برنمی‌دارد. هنرمندی که خود را SKU نام نهاده، نه در شبکه‌های اجتماعی صفحه شخصی دارد نه کسی او را می‌شناسد. او در نمایشگاه صحنه‌های رنگین‌کمانی روی تاثیر نیروهای فرهنگی، اقتصادی، اخلاقی و سیاسی جامعه بر مردم تاکید کرده است.

این نمایشگاه از ۱۷ آوریل در گالری ساعتچی آغاز شده بود و جمعه گذشته به پایان رسید. چارلز ساعتچی، مدیر گالری ساعتچی برای هنر معاصر است که سال ۱۹۸۵ افتتاح شد و سال ۲۰۱۶ بیش از یک میلیون نفر از آن بازدید کردند.

کد خبر 439483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha