همایش علمی و کاربردی ائمه جماعات شهرداری تهران در آستانه‌ماه مبارک رمضان برگزار شد.

حناچي

شهردار تهران با حضور در این مراسم گفت: عزت روحانیت، همواره در این بوده‌است که در شرایط سخت، در کنار مردم قرار گرفته و به مشکلات آنها توجه داشته‌اند. در شرایط اقتصادی کنونی و چشم‌اندازی که از آینده داریم، ممکن است با دشواری‌های زیادی روبه‌رو شویم. اما راه‌حل همه اینها انسجام داخلی است.

پیروز حناچی گفت: باید بدون رودربایستی به مشکلات خود بپردازیم و برای آنها راه‌حل پیدا کنیم. سال گذشته مردم تهران آلودگی و ترافیک را از مشکلات اساسی خود اعلام کردند. اگر نظر سنجی‌ها امسال تکرار شود، مسلما مشکلات اقتصادی بیشتر به چشم می‌آید اما این به معنی حل دو مشکل قبلی نیست. او افزود: ۴۰درصد آلودگی‌ هوای تهران مربوط به‌خودروهای شخصی است که خیلی از آنها تک‌سرنشین هستند. آمار مرگ‌ومیر در روزهایی که ذرات معلق زیاد می‌شود،

به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. شهردار تهران درباره فعالیت‌های شهرداری درماه مبارک رمضان گفت: علاوه بر برنامه‌ریزی‌هایی که برای این‌ماه شده‌است، هم خودم و هم مدیران را موظف کرده‌ام که در ستادها و مراکز ویژه این‌ماه حضور داشته باشند و از نزدیک بر امور نظارت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ‌ماه رمضان فرصتی برای تقویت روابط اجتماعی فراهم می‌کند اظهار کرد: شعار شهرداری تهران در این‌ماه «شهر رمضان» است و تبلیغات محیطی شهر برگرفته از مفاهیم خطبه شعبانیه خواهد بود.

محمدرضاجوادی یگانه با بیان اینکه شهرداری خود را خادم مسجد می‌داند، تا حضور مردم در مساجد را تسهیل و تقویت کند، افزود: در این‌ماه مبارک حداقل در ۲۰۰بوستان و ساختمان‌های اصلی شهرداری پخش اذان را خواهیم داشت. او بیان کرد: بنا نداریم فضای افطار خانوادگی را به‌هم‌بزنیم اما زمینه افطاری ساده را در فضای عمومی فراهم می‌کنیم. برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی ایستگاه‌های صلواتی به‌سمت عابران پیاده برپا خواهند شد نه به سمت خودروها.

  •   جشنواره اهل علم و قلم

در همین روز شهردار در آیین اختتامیه «اولین جشنواره همکار اهل علم و قلم» شرکت کرد. در این جشنواره ۶۳۷ کتاب تالیف و گردآوری و ۳۶ کتاب ترجمه از کارکنان شهرداری تهران برای داوری پذیرفته و داوری آن به جهاد دانشگاهی سپرده شد تا مستقل از شهرداری ارزیابی شود. پیروز حناچی در این مراسم بر اهمیت مکتوب کردن تجربیات کارکنان شهرداری تهران و استفاده از آنها تأکید کرد.   معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در این مراسم اظهار کرد:

امروز سازمان‌هایی را موفق می‌دانند که دائما استعدادهای کارکنان خود را رصد می‌کنند تا از آن برای بهتر کردن عملکرد استفاده کنند. ابراهیم شیخ افزود: هدف این جشنواره شناسایی آثار ارزشمند است همچنان که پس از جشنواره این آثار به معاونت‌های مربوطه معرفی خواهد شد.

کد خبر 439406

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha