همشهری آنلاین: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در ساماندهی راسته‌های کتابفروشان، گفت: برای تقویت طیفی از فعالیت‌ها که به تقویت راسته کتابفروشی کمک می‌کند، از طریق سیاست‌های تشویقی کارهای خود را دنبال می‌کنیم.

ساماندهی راسته کتابفروشان در دستور کار شورای شهر

علی اعطا؛ عضو هیات رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران  عنوان کرد: در تهران چند راسته داریم که با موضوع کتابفروشی شناخته شده هستند و هویت پیدا کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به خیابان کریمخان و انقلاب اشاره کرد. طی سال‌های اخیر این راسته‌ها به تدریج بزرگ شده‌اند و توسعه پیدا کرده‌اند و در عمق محله‌ها و کوچه‌های عمود بر خیابان اصلی هم نفوذ پیدا کرده‌اند.
 
به گزارش خبرگزاری ایبنا، اعطا با بیان اینکه هیچ طرحی برای ساماندهی این راسته‌ها وجود نداشته است، توضیح داد:‌ طرح ساماندهی یکی از کارهایی که است که در راسته‌هایی که هر کدام به یک موضوعی شناخته می‌شوند اجرایی می‌کنیم تا با موضوعات آن متناسب باشد.
 
وی یادآور شد: در این زمینه غیر از بحث‌های افزایش کیفیت محیطی و فضا، تلاش داریم فعالیت‌های آن راسته را بازنگری کنیم تا برخی از فعالیت‌ها تسهیل شود و بعضی فعالیت‌های نامتجانس از آن محل دور شود.
 
اعطا درباره چگونگی تسهیل شدن فعالیت راسته کتابفروشی‌ها، توضیح داد: در این زمینه امتیازاتی برای فعالیت‌های متجانس با کتابفروشی در نظر گرفته می‌شود، زیرا یکی از کارهایی که در طرح‌های ساماندهی انجام می‌دهیم این است که یکسری فعالیت‌ها در محله‌ها تسهیل، منع یا دشوار شود.
 
وی تاکید کرد: در این زمینه ما به جای اینکه منعی ایجاد کنیم، شخص ترجیح دهد که آن کار را در محله دیگری دنبال کند، در این راستا برای تقویت طیفی از فعالیت‌ها که به تقویت راسته کتابفروشی کمک می‌کند  از طریق سیاست‌های تشویقی کارهای خود را دنبال می‌کنیم.
 
اعطا با بیان اینکه در شورا این موضوع را پیگیری می‌کنیم، گفت: شهرداری هم همزمان بررسی‌هایی برای ساماندهی کارها انجام می‌دهد و امیدواریم تا پایان سال ۱۳۹۸ در این زمینه به نتایج ملموسی دست پیدا کنیم.

کد خبر 439330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha