پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه سند بنیادین برنامه راهبردی ایرنا ۱۴۰۰، مرامنامه حرفه‌ای خبرنگاران و منشور اخلاقی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) پنجشنبه طی مراسمی در خبرگزاری رسمی کشور رونمایی شد.

3 سند بنیادین ایرنا رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، رونمایی این اسناد با حضور سیدضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا و مدیران و روسای مراکز و دفاتر این سازمان صورت گرفت.

«احسان چیت ساز» مشاور مدیرعامل و رییس کمیته تدوین برنامه راهبردی ایرنا در این آیین با بیان اینکه این سند متمرکز بر تغییر اساسی بر مبنای نیازهای روز است، ایرنا را جزو ۱۰ درصد از سازمانهایی در سطح جهان دانست که اقدام به طراحی و اجرای برنامه راهبردی می کنند.

چیت ساز با بیان اینکه تنها هفت درصد سازمان ها به ارزیابی عملکرد خود در راستای برنامه راهبردی اقدام می کنند، خاطرنشان کرد: سنجه های ارزیابی کمی این برنامه طراحی شده است و به مدد بدنه ارزشمند و مدیریت سازمان ، ایرنا جزو سه درصد سازمان های کامیابی است که نه تنها در مسیر برنامه چشم انداز قرار دارند بلکه تلاش می کنند به مقتضیات محیطی در اجرای برنامه خود نیز بطور جدی توجه کنند.

وی یادآور شد: در تدوین برنامه راهبردی علاوه بر نخبگان از نظر کارکنان سازمان نیز استفاده شده است.

مدیر تدوین برنامه راهبردی ایرنا با بیان اینکه قدم به قدم در سطح برنامه، ارزیابی عملکرد فردی کارکنان نیز متجلی خواهد شد افزود: با اجرای این برنامه فرصت بازآرایی استراتژیک در یک سازمان ایرانی فراهم می شود.

در این مراسم، پدرام الوندی معاون خبر ایرنا نیز ضمن ارایه توضیحاتی، متن کامل مرامنامه حرفه‌ای خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی را در ۱۹ بند قرائت کرد.

این نخستین بار است که خبرنگاران ایرنا دارای مرامنامه حرفه‌ای می شوند.

منشور اخلاقی ایرنا نیز دارای هشت بند است که غلامرضا نعمتی مدیرکل امور اداری آن را در این مراسم قرائت کرد.

دکتر سیدضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا نیز در سخنان خود در باره این اسناد توضیحاتی داد و از تدوین کنندگان آنها تقدیر به عمل آورد.

کد خبر 439077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha