پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تهمینه بروجردی به خبرنگار مهر گفت: کتاب «مانیفست پست‌مدرن یک زن سبزی‌فروش» مجموعه داستانی است که از سوی انتشارات هزاره ققنوس در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد.

«مانیفست پست‌مدرن یک زن سبزی فروش» خواندنی شد

وی محتوای این کتاب را شامل ۴۳ داستان کوتاه در قالب طنز، جدی معرفی کرد و افزود: خانواده، زن، اجتماع و جنگ موضوعات این داستان‌هاست.

بروجردی ادامه داد: نمی‌توانم بگویم تمام این داستان‌های این کتاب زاده تخیل است اما معتقدم انسان با تجربه کردن‌های متفاوت در این دنیا می‌تواند برآیند همه این‌ها را در داستان‌هایش بیان کند.

وی درباره نام کتاب «مانیفست پست‌مدرن یک زن سبزی‌فروش» توضیح داد: نام این کتاب برگرفته از یک داستان کتاب است که درباره روحیات خانم‌هاست که برای بهتر دیده شدن ممکن است به کارهای مختلفی دست بزنند. داستان‌های دیگر درباره جامعه، جنگ است. البته دو داستان هم با موضوع عشق در این کتاب آمده است.

بروجردی اظهار کرد: معتقدم یک داستان‌نویس باید در حوزه‌های مختلفی مطالعه کند تا بتواند یک داستان را از جنبه‌های مختلفی تصویر و روایت کند. در نمایشگاه کتاب علاوه بر آثار داستانی، در پی آثار سیاسی، جامعه‌شناسی و روانشناسی نیز هستم.

در متن یکی از داستان‌های این کتاب با عنوان «آرزوهای بزرگ» می‌خوانیم: «دیگر حسابی حوصله خانم هاویشام سر رفته بود. دوباره یک کف دست از دامن پلاسیده‌اش را که حالا به بالای زانو می‌رسید کند و با دندان قروچه توی آتش شومینه انداخت. دلش لباس شب نو و مهمانی می‌خواست. جوری که صدایش از داستان بیرون نرود، آهی کشید و گفت: «نمی‌دانم این مردک دیکنز، چطور توانست نظر مرا به خود جلب کند. اگر تولستوی یا فلوبر را تور می‌کردم بهتر نبود!؟»

کتاب «مانیفست پست‌مدرن یک زن سبزی فروش» با شمارگان ۲۲۰ نسخه، ۱۲۶ صفحه و به بهای ۲۰ هزار تومان در انتشارات هزاره ققنوس عرضه شده است.

کد خبر 439076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha