پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اروپا اعلام کرد که در برابر تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا می‌ایستد

حمایت قاطعانه اتحادیه اروپا از کوبا در برابر تحریم‌های آمریکا

به گزارش یورونیوز، اتحادیه اروپا اعلام کرد که  در برابر تحریم های جدید آمریکا علیه کوبا می‌ایستد و برای این کار یا پای ایالات متحده آمریکا را به سازمان تجارت جهانی می کشاند و یا این که از تحریم های متقابل برای حفظ منافع شرکت هایش در کوبا استفاده می کند.

فدریکا موگرینی، رئیس دستگاه سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا پنج شنبه گفت: « اعمال محدودیت های یک جانبه علیه کوبا متناقض با قوانین جهانی است و اتحادیه اروپا نسبت به این محدودیت ها موضع گیری خواهد کرد.»

موگرینی به ارسال پرونده شکایت به سازمان تجارت جهانی و هم چنین ایجاد یک اساسنامه محرمانه که به شرکت های اروپایی فعال در کوبا اجازه می دهد برای درخواست غرامت از ایالات متحده اقدام کنند، اشاره کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا هم چنین در سخنان خود اعلام کرد که اتحادیه اروپا در این زمینه از حمایت کشورهای دیگر هم برخوردار است البته وی نامی از این کشورها نبرد.

کانادا هم هفته گذشته و پس از اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه کوبا اعلام کرد که اجازه ضرر و زیان شرکت های کانادایی فعال در کوبا را نخواهد داد. تازه ترین تحریم ها کاخ سفید علیه دولت کوبا به بهانه حمایت هاوانا از نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اعمال می شوند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا کوبا را تهدید کرد که در صورت ادامه حمایت نظامی از دولت«نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، علیه این کشور محاصره کامل اعمال می کند.

ترامپ در توئیتی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت:اگر نیروها و شبه نظامیان کوبا فورا اقدامات نظامی و عملیاتی که باعث قتل و نابودی قانون اساسی ونزوئلا می شود را متوقف نکند جزیره کوبا به طور کامل و فراگیر محاصره می شود و این علاوه بر تحریم های بسیار شدید است.

ترامپ افزود: امیدواریم که همه سربازان کوبایی به سرعت و در سلامت به جزیره خود بازگردند!

این در حالی است که پیش از این ترامپ اعلام کرد که تحولات ونزوئلا را به شدت دنبال می کند و افزود که ایالات متحده آمریکا در کنار ملت ونزوئلا و آزادی اش ایستاده است.

این تحولات در حالی صورت می گیرد که تنش جدیدی در ونزوئلا رخ داد به طوری که دولت ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد که کودتای نظامی در این کشور را در پی تمرد گروهی از نظامیان هوادار«خوان گوایدو»رهبر مخالفان خنثی کرده است.

ایالات متحده آمریکا پیش از این بارها به کوبا نسبت به ارائه کمک به دولت ونزوئلا هشدار داد و این کشور را متهم به نقش داشتن در بحران ونزوئلا متهم کرد. اما کوبا این هشدارهای آمریکا را رد کرده و تأکید کرد که «در کنار کاراکاس می ایستد».

کد خبر 439068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha