چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناروهیتو ۲۳ فوریه ۱۹۶۰ متولد شد. او اولین فرزند در خانواده امپراتوری بود که توسط والدین خود بزرگ شد. به طور سنتی فرزندان امپراتور باید جدا از پدر و مادر خود زندگی می‌کردند.

ناروهیتو

ناروهیتو در ژاپن در مقطع تحصیلات تکمیلی درس خواند و برای تحصیل به دانشگاه آکسفورد به بریتانیا هم رفت. او در ۳۱ سالگی رسما ولیعهد ژاپن شد.

او در سال ۱۹۹۳ با ماساکو اُوادا ازدواج کرد. پس از هشت سال، دختر آنها  آیکو به دنیا آمد.

ناروهیتو در ۵۹ سالگی در بامداد چهارشنبه دوم مه ۲۰۱۹  رسما امپراطور ژاپن شد و دوران تازه‌ای را در تاریخ امپراطوری کشورش آغاز کرد. این دوران ریوا نام دارد.

ناروهیتو

یک روز پیش‌تر آکی‌هیتو، امپراطور ۸۵ ساله ژاپن بعد از ۳۰ سال از مقامش کناره گیری کرد و تاج و تخت را به ناروهیتو سپرد. این نخستین بار در دویست سال اخیر است که یک امپراتور ژاپن کناره‌گیری می‌کند.

وقتی امپراتور ناروهیتو به تخت نشست، ژاپن همزمان یک امپراتور و یک امپراتور پدر داشت. این اولین بار در تاریخ مدرن است که چنین اتفاقی می‌افتاد. برخی ابراز نگرانی کردند که ممکن است به نظر بیاید دو نماد کشور در ژاپن وجود دارد. اما آژانس خاندان امپراتوری اعلام کرد این مسئله اتفاق نخواهد افتاد زیرا امپراتور تمام وظایف رسمی را به عنوان نماد کشور به عهده گرفته است.

آکیشینو، برادر جوانتر امپراتور، اکنون نفر اول برای جانشینی تخت امپراتوری است و وظایف متعدد یک ولیعهد را به عهده خواهد گرفت.

کد خبر 438996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha