چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) یک فیلم آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی به کارگردانی برادران روسو است که بر پایه شخصیت‌های گروه انتقام‌جویان از شرکت مارول کامیکس ساخته شده‌است.

انتقام جويان: پايان بازي

 انتقام جویان: پایان بازی یک فیلم ابرقهرمانی در ژانر فانتزی  توسط کمپانی مارول استودیوز تهیه شده و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع گشت. این فیلم دنبالهٔ مستقیم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸) و همچنین دنبالهٔ فیلم‌های انتقام‌جویان مارول (۲۰۱۲) و انتقام‌جویان: عصر اولتران (۲۰۱۵) می‌باشد و بیست و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. فیلم‌نامهٔ آن را کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی نگاشته‌اند و بازیگران زیادی که اکثر آن‌ها در فیلم‌های قبلی دنیای سینمایی مارول حاضر بوده‌اند، در این فیلم نقش‌های قبلی خود را تکرار کرده‌اند.

انتقام‌جویان: پایان بازی نخستین بار در تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۱۹ در لس آنجلس به روی پرده رفت. فیلم اکران رسمی خود را به صورت گسترده از تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ به صورت آی‌مکس و سه‌بعدی آغاز کرد. فیلم با واکنش مثبت منتقدان همراه بود و در زمینه کارگردانی، تیم بازیگری، وجه سرگرمی و وزن احساسی موجود در آن مورد ستایش قرار گرفت. فیلم رکوردهای مختلفی را در گیشه شکست. پایان بازی تاکنون ۱٫۲ میلیارد دلار در سرار جهان فروش کرده در حالی که ۳۵۶ میلیون دلار بودجه آن بوده است که آن را به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹ و ۱۷امین فیلم پرفروش تمام ادوار تاریخ سینما تبدیل می‌کند.

  • داستان

بعد از آن که در انتقام‌جویان: جنگ ابدیت نیمی از جمعیت دنیا به دست تانوس کشته شدند، باقی‌ماندهٔ انتقام‌جویان باید گرد هم بیایند و تلاش کنند تا در یک نبرد نهایی اقدامات تانوس را خنثی کنند.

انتقام‌جویان: جنگ ابدیت
  • بازیگران

رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک / مرد آهنی:
وی یکی از پایه‌گذاران انتقام‌جویان به‌شمار می‌رود. استارک، نابغه، میلیارد، دخترباز و نیکوکار است. او برای خود زرهی الکترومکانیکی طراحی کرده‌است که هربار توسط خود وی به روز می‌شود.

جاش برولین در نقش تانوس: موجودی قدرتمند و از نژاد ابدی[الف] که زادگاهش در قمر تایتان قرار دارد. او معتقد است که برای رسیدن به نظم لازم است تا موجودات به‌طور عادلانه از هر نژاد و جنسیت از بین بروند (بدون تبعیض) تا جهان به تعادل برسد. او به کمک شش سنگ ابدیت و دستکش ابدیت که کوتوله‌ها در کوره ستاره در حال مرگ برای او ساخته‌اند توانست به اهداف مورد نظرش برسد و نیمی از جهان را نابود سازد. جاش برولین در کنار صداگذاری، کار موشن کپچر این شخصیت را نیز انجام داد.

مارک رافلو در نقش بروس بنر / هالک:
یکی از انتقام‌جویان و دانشمندی نابغه است که پس از اینکه در معرض اشعهٔ گاما قرار گرفت، هنگامی که ضربان قلبش بالا می رود تبدیل به غول سبز رنگ و بسیار قدرتمندی به نام هالک می‌شود و در این فیلم به پروفسور هالک تبدیل میشود.

کریس ایوانز در نقش استیو راجرز / کاپیتان آمریکا:
رهبر انتقام جویان و رهبر فرقه جدا شده از انتقام‌جویان و سرباز جنگ جهانی دوم که بدنش توسط تکنولوژی پیشرفته‌ای بهبود فیزیکی فوق‌العاده‌ای یافت. او هفتاد سال در یخ منجمد بود تا این که در دنیای مدرن بیدار شد قرارداد کریس ایوانز با مارول شش فیلم بود که با جنگ ابدیت تمام می‌شد اما او تصمیم گرفت تا در این فیلم حضور یابد.

کریس همسورث در نقش ثور:
یکی از انتقام‌جویان که ولیعهد آزگارد و خدای تندر می‌باشد. این شخصیت برگرفته از خدای اساطیری اسکاندیناوی به همین نام می‌باشد.

جرمی رنر در نقش کلینت بارتون / شاهین‌چشم:
انتقام‌جو و مأمور سابق شیلد و استاد تیراندازی است. بارتون در این فیلم با لباس و ظاهری شبیه به رونین ظاهر می‌شود.

اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف / عنکبوت سیاه:
جاسوس فوق حرفه‌ای و مأمور و انتقام‌جوی سابق شیلد.

کارن گیلان در نقش نبیولا: یکی از اعضای نگهبانان کهکشان و دخترخواندهٔ تانوس است که خواهر ناتنی گامورا محسوب می‌شود.

بردلی کوپر در نقش راکت راکون/ جان فاورو در نقش هپی هوگان/ گوئینت پالترو در نقش پپر پاتز/ دان چیدل در نقش جیمز رودز / ماشین جنگ/ پل راد در نقش اسکات لنگ / مرد مورچه‌ای/ بری لارسون در نقش کارول دنورز / کاپیتان مارول

تام هیدلستون در نقش لوکی: برادر نانتی ثور که بر اساس خدای اساطیری اسکاندیناوی به همین نام است.

کریس پرت در نقش پیتر کوئیل / استار-لرد: پیتر کوئیل فرزند مادری زمینی و پدری فضایی است. وی در کودکی توسط گروه فضایی که خود را روجرز می‌نامیدند دزدیده و بزرگ شد. او رئیس نگهبانان کهکشان است.

الیزابت اولسن در نقش واندا ماکسیمُف / اسکارلت ویچ: انتقام‌جوی سابق و عضو فرقهٔ راجرز که توانایی بازی با ذهن دیگران و جابه‌جایی اجسام از راه دور را دارد

آنتونی مکی در نقش سم ویلسون / فالکون: عضو فرقهٔ راجرز و انتقام‌جوی سابق که در چتربازی مهارت دارد. او بال‌های مخصوصی دارد که برای پرواز با آن‌ها آموزش دیده‌است.

بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استیون استرنج: جراح مغز و اعصاب ماهر که در یک حادثه دچار آسیب در دو دست شد. او برای درمان به معبدی مراجعه می‌کند و در آن‌جا با دنیای جادو آشنا می‌شود. او برای به دست آوردن مهارت‌های آن‌ها آموزش می‌بیند و استاد جادوگری می‌شود.

اوانجلین لیلی در نقش هوپ ون داین / زنبورک: دختر هنک پیم و جنت ون داین که لباس زنبورک را از مادرش به ارث می‌برد. لیلی گفته که این شخصیت در انتقام‌جویان: جنگ ابدیت حضور ندارد تا زمینهٔ حضور زنبورک در مرد مورچه‌ای و زنبورک آماده شود.

تام هالند در نقش پیتر پارکر / مرد عنکبوتی: نوجوانی که پس از نیش خوردن توسط عنکبوتی که دچار جهش ژنتیکی می‌شود و توانایی‌هایی مانند عنکبوت به دست می‌آورد.

چادویک بوزمن در نقش تی چالا / پلنگ سیاه پادشاه سرزمین خیالی و پیشرفته آفریقایی با عنوان واکاندا که مجهز به توانایی‌های فرا انسانی است.

زویی سالدانا در نقش گامورا
دیوید باتیستا در نقش درکس د دسترویر
پل بتانی در نقش ویژن
سباستین استن در نقش باکی بارنز / سرباز زمستان:
یک سرباز ارتقا یافته که حافظه اش توسط هایدرا پاک می‌شود و تبدیل به آدمکشی حرفه‌ای می‌شود. او دوست صمیمی راجرز است.
پام کلمنتیئف در نقش مانتیس
ساموئل ال. جکسون در نقش نیک فیوری:
مدیر سابق شیلد که در ابتدا گروه انتقام‌جویان را تشکیل داد.
فرانک گریلو و لتیشیا رایت نیز نقش‌های کراس‌بونز و شوری را تکرار می‌کنند. کاترین لانگفورد، هیرویوکی سانادا و آوا روسو (دختر جو روسو) در نقش‌هایی نامعلوم در فیلم حضور دارند و استن لی نیز برای آخرین بار در نقشی کوتاه در این فیلم ظاهر می‌شود.

انتقام‌جویان: پایان بازی

کد خبر 438890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    0 0
    این،فلیم،عالی