مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار تهران در خصوص افزایش قیمت حمل و نقل عمومی در هیأت دولت، گفت‌: همانند سنوات گذشته افزایش نرخ تاکسی و حمل و نقل عمومی بر اساس تورم به هیأت دولت ارسال شده که این بار نیز مورد موافقت قرار گرفته‌است و اعمال خواهد شد.

حناچي

پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه برگزاری همایش تهران هوشمند، تهران نوآور در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت تاکسی و حمل و نقل عمومی در هیأت دولت، گفت‌: همانند سنوات گذشته افزایش نرخ تاکسی و حمل و نقل عمومی بر اساس تورم به هیأت دولت ارسال شده‌است که این بار نیز مورد موافقت قرار گرفته و اعمال خواهد شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اعمال محدودیت زمانی حضور شهروندان در متروی تهران، بیان کرد: قطعاً فردی که از شمالی‌ترین نقطه تهران به سمت جنوبی‌ترین نقطه آن با مترو عزیمت می‌کند با کسی که تنها دو ایستگاه را با مترو می‌رود باید محاسباتشان متفاوت باشد. قطعاً دو ایستگاه با ۱۰ ایستگاه متفاوت خواهد بود. چنین طرحی قرار بود که بررسی و اعمال شود، اما در حال‌ حاضر به صورت دقیق از جزئیات آن مطلع نیستم و قطعاً به زودی جزئیات آن را به صورت دقیق اعلام خواهیم کرد.

حناچی در نشست‌ تهران هوشمند، تهران نوآور که با موضوع مدیریت هوشمند پسماند شهری برگزار شد، با اشاره به روز "شوراها"، گفت‌: روز شورا در حقیقت بنیان خرد جمعی و سپردن سرنوشت شهر به دست مردم است. امیدواریم که با استفاده حداکثری از ظرفیت شورا به عنوان یک نعمت الهی تصمیماتی را اتخاذ کنیم که با خرد جمعی بیشترین تأثیرگذاری را در حل مسائل و معضلات شهر داشته باشد. در حقیقت تلاش می‌کنیم که اداره کلانشهری همچون تهران با روحیه خدمت همراه با تعامل مثبت با شورا شکل بگیرد و حداکثر مشارکت مردمی را به همراه داشته باشد، چرا که مشارکت مردمی سرمایه ارزشمند اجتماعی قلمداد می‌شود و حل همه مشکلات با این سرمایه ارزشمند امکان‌پذیر است.

او ادامه‌ داد: بزرگ‌ترین مشکلات شهر مبتنی بر سرمایه‌های اجتماعی و حضور مردم قابل حل و فصل است و قطعاً مشارکت مردم بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تولید روزانه ۹ هزار تن زباله در شهر تهران و همچنین تولید ۴۵ هزار تن نخاله در این شهر، یادآور شد: روزانه ۹ هزار تن زباله از سطح شهر تهران جمع‌آوری می‌شود و به جنوبی‌ترین منطقه تهران یعنی آرادکوه منتقل می‌شود و ۴۵ هزار تن نخاله نیز به سمت آبعلی حمل می‌شود که این موضوع علاوه بر هزینه حمل و نقل، بازگشت مواد ارزشمند میان زباله‌ها را نیز به ذهن مبتادر می‌کند.

حناچی ادامه داد: علاوه بر اینها دفن این مواد مشکلات محیط زیستی بسیاری برای تهران به همراه دارد. مشکلاتی که وجود شیرابه‌ها و گازهای متصاعد از زباله‌ها به همراه دارد. آن چه که باید شروع می‌کردیم و خوشبختانه امروز شده است، این است که همکاری مردم چرخه کنترل پسماند و مدیریت آن را کامل می‌کند. قطعاً باید تفکیک از مبدا جدی تر از گذشته دنبال شود و یادمان باشد که این موضوع یک نگرش و بینش است و پسماند و شیوه برخورد با آن و بازیافت آن بخشی از این نگرش و بینش است.

او در ادامه اظهاراتش با تاکید بر حمایت شهرداری تهران از استارتاپ‌هایی که در حوزه‌های مختلف برای حل معضلات شهر تهران کار می‌کنند، خاطر نشان کرد: قطعاً استارتاپ‌هایی که در حوزه حل معضلات شهر تهران مثلاً آلودگی هوا کار می‌کنند حمایت شهرداری تهران را به همراه خواهند داشت. جهت گیری عمومی ما بر این است که برای حل مشکلات از حضور و نوآوری‌های شرکت‌های نوآور استقبال می‌کنیم تا این شرکتها بتوانند در حل معضلات سهمی ایفا کنند و نقشی را بگیرند. البته تجربه خوب دوچرخه‌های بی دود نیز در تهران وجود دارد، لذا تلاش می‌کنیم که این تجربیات خوب تکرار شوند.

حناچی تاکید کرد: باید در حوزه پسماند به این نکته توجه کرد که کاهش تولید زباله به طور جد مدنظر قرار گیرد و پیام لزوم کاهش تولید زباله به مردم منتقل شود و در قدم‌های بعدی تفکیک از مبداء انجام شود. در این حوزه باید هدفگذاری کرد و به طور مشخص سالانه درصدی از این مهم را محقق کنیم. البته تحقق همه این موارد نیازمند خرد جمعی و مشارکت مردم است.

شهردار تهران از حمایت شهرداری تهران از استارتاپ‌هایی که در حوزه حل معضلات شهر تهران کار می‌کنند خبر داد و افزود: قطعاً شهرداری تهران از استارتاپ‌هایی مانند دوچرخه‌های بی دود که یک تجربه موفق است، حمایت خواهد کرد و تلاش خواهد کرد این تجربیات تکرار شوند.

کد خبر 438750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha