همشهری آنلاین: چهارمین فیلم از مجموعه سینمایی «انتقام‌جویان» در نخستین هفته اکران در چهار گوشه جهان ۱.۲ میلیارد دلار فروخت و تقریبا تمام رکوردهای گیشه را در تاریخ سینما شکست.

فيلم سينمايي پايان بازي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، «انتقام‌جویان: پایان بازی» در آمریکای شمالی ۳۵۰ میلیون دلار و در سینماهای چین ۳۳۰ میلیون دلار به حساب شرکت مارول و استودیو دیزنی واریز کرد و در کمتر از پنج روز وارد باشگاه فیلم‌های میلیارد دلاری شد. کارشناسان برای افتتاحیه این فیلم ۹۰۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بودند. دنیای سینمایی مارول سال ۲۰۰۸ با «آیرون من» آغاز شد و «پایان بازی» فیلم شماره ۲۲ در این مجموعه است.

آنچه پیش رو دارید، رکوردهایی است که «پایان بازی» در هفته اول شکست و در تاریخ سینما ثبت شد. در واقع، افتتاحیه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری نشان داد میزان فروش یک فیلم سینمایی مرز ندارد و شاید در آینده نزدیک همین رکورد هم با اکران یک فیلم تازه جابه‌جا شود.

بزرگ‌ترین افتتاحیه تاریخ: فروش ۱.۲۰۹ میلیارد دلاری «پایان بازی» در هفته اول اکران رکورد بهترین افتتاحیه تاریخ را حدود ۶۰۰ میلیون دلار ارتقا داد. «انتقام‌جویان: جنگ ابد» یک سال پیش در همین روزها روی پرده رفته و ۶۴۰ میلیون دلار فروخته بود. اگر فروش دو هفته بعد اکران چین را هم به حساب «جنگ ابد» واریز کنیم، این رقم به ۸۴۷ میلیون دلار می‌رسد که باز حدود ۴۰۰ میلیون دلار کمتر از «انتقام‌جویان ۴» است.

بهترین افتتاحیه در آمریکای شمالی: «جنگ ابد» با ۲۵۸ میلیون دلار در سه روز پرفروش‌ترین فیلم در منطقه آمریکا و کانادا بود و «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو برمی‌خیزد» با ۲۴۸ میلیون دلار، «جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای» با ۲۲۰ میلیون دلار و «دنیای ژوراسیک» با ۲۰۹ میلیون دلار پس از آن قرار دارند. «پایان بازی» این هفته ۳۵۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت.

بزرگ‌ترین آغاز در بازار بین‌المللی: «پایان بازی» در سه روز (چهارشنبه تا جمعه) از رکورد ۴۴۳ میلیون دلاری «سرنوشت خشمگین» یا همان «سریع و خشمگین ۸» (مربوط به سال ۲۰۱۷) در بازار بین‌المللی گذشت و تا یکشنبه این رقم را به عدد خیره‌کننده ۸۵۹ میلیون دلار رساند. گیشه نهایی «سرنوشت خشمگین» ۱.۲ میلیارد دلار بود؛ به اندازه فروش پنج روز اول «پایان بازی»!

سریع‌ترین ورود به باشگاه میلیاردی‌ها: «انتقام‌جویان ۴» فقط پنج روز برای رسیدن به رکورد یک میلیارد دلار در گیشه جهانی نیاز داشت؛ رکوردی که پیش‌تر با ۱۱ روز در دست «جنگ ابد» بود.

بهترین افتتاحیه تاریخ چین: «پایان بازی» در پنج روز اول اکران در چین ۳۳۱ میلیون دلار فروخت که بهترین افتتاحیه یک فیلم غربی و تا همین امروز چهارمین فیلم پرفروش در تاریخ سینمای بزرگ‌ترین بازار دنیاست. فروش ۱۰۸ میلیون دلاری در نخستین روز اکران هم در سینمای چین بی‌سابقه و رکوردشکن بود.

بهترین رکورد سینماهای آیمکس: «پایان بازی» از اکران در سینماهای آیمکس در سراسر جهان حدود ۹۲ میلیون دلار درآمد داشت که ۹۲ درصد بیش از رکورد «نیرو برمی‌خیزد» است.

بزرگ‌ترین فروش نسخه سه‌بعدی: ۵۴۰ میلیون دلار از فروش ۱.۲ میلیارد دلاری «انتقام‌جویان» چهارم مربوط به نسخه‌های سه‌بعدی بود. «جنگ ابد» با ۳۶۶ میلیون دلار این رکورد را در اختیار داشت.

گسترده‌ترین اکران در بازار آمریکا: «پایان بازی» با نمایش همزمان روی ۴۶۶۲ پرده در سینماهای آمریکا و کانادا یک رکورد تازه ثبت کرد. این رکورد با ۴۵۲۹ سینما در دست «من نفرت‌انگیز ۳» بود.

بیشترین تعداد نمایش در تاریخ: فقط در سینماهای زنجیره‌ای AMC در آمریکا ۶۳ هزار نوبت نمایش برای «پایان بازی» برنامه‌ریزی شده بود؛ ۱۰ هزار نوبت بیش از «پلنگ سیاه». حدود ۲۰ سینما در آمریکای شمالی از جمعه تا یکشنبه ۹۶ ساعت پیاپی فیلم را روی پرده به نمایش گذاشتند.

کد خبر 438712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha