شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

گروه بورس: برنامه‌های بورس تهران برای عرضه سهام دولتی تا پایان سال جاری اعلام شد

به گزارش همشهری، براساس آخرین اطلاعات دریافتی، شرکت بورس اوراق بهادار  تهران در تلاش است تا پایان سال جاری زمینه عرضه سهام 4شرکت را در بورس تهران فراهم کند.
علی رحمانی مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار ضمن اعلام این خبر افزود: تلاش ما این است تا انتهای امسال سهام 4شرکت پالایشگاه اصفهان، بیمه البرز، کشتیرانی جمهوری اسلامی و سیمان آبیک را در بورس عرضه کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تا انتهای امسال سهام بانک ملت در بورس عرضه خواهد شد یا خیر؟ گفت: این موضوع بستگی به طی مراحل کاری بانک ملت دارد. چنانچه براساس روال کاری صورت‌های مالی این بانک به تصویب برسد، سهام این شرکت در بورس عرضه می‌شود.

رحمانی همچنین درباره عرضه سهام بانک صادرات در بورس گفت: سهام بانک صادرات به صورت هلدینگ در بورس عرضه می‌شود.

مدیر عامل شرکت بورس با اشاره به موانع عرضه سهام بانک‌ها در بورس تهران گفت: مهمترین مانع بر سر عرضه سهام بانک‌ها در بورس موضوع تعهدات بازنشستگی بانک‌ها و تعهدات بانک‌ها به کارکنانشان در مورد بازنشستگی است.

وی تاکید کرد: در همین رابطه  نامه‌ای را به مدیر عامل سازمان خصوصی سازی ارسال کرده‌ام تا تکلیف تعهدهای بازنشستگی بانک‌ها مشخص شود.

رحمانی تصریح کرد: این تعهدات باید از بانک‌ها منفک شود و به دولت منتقل شود و دولت مسائل مربوط به بازنشستگی کارکنان بانک‌ها را روشن کند.

وی خاطر نشان کرد: ایده اصلی این است که این تعهدات بازنشستگی به تامین اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری یا یک نماد دولتی واگذار شود تا پس از واگذاری بانک‌ها مشکلی به وجود نیاید.

به گفته مدیر عامل شرکت بورس در حال حاضر موضوع تعهدات بازنشستگی بانک‌ها مهمترین مانع واگذاری بانک‌هاست و تا تکلیف آنها روشن نشود سهام بانک‌ها قابل واگذاری در بورس نیستند.

کد خبر 43870

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز