همشهری آنلاین: مقامات انتخاباتی اندونزی می‌گوید انتخابات این کشور که با حدود ۶ میلیون نفر متصدی در ۸۱۰۰۰۰ پایگاه انجام شد، به مرگ ۲۷۲ نفر از کارکنان به علت خستگی ناشی از کار انجامیده است.

Indonesia

به گزارش دویچه‌وله عارف پیریو سوسانتو، سخنگوی کمیسیون انتخابات عمومی اندونزی ۱۰ روز پس از برگزاری انتخابات در این کشور ۲۶۰ میلیونی شنبه‌شب ۲۷ آوریل (۸ اردیبهشت) اعلام کرد، ۲۷۲ نفر از کارکنان انتخابات به علت فشار کاری درگذشته‌ و ۱۸۷۸ نفر بیمار شده‌اند.

سوسانتو گفت وزارت دارایی به خانواده‌های درگذشتگان غرامت پرداخت می‌کند و تسهیلات بهداشتی در اختیار کارکنان بیمار قرار خواهد گرفت.

انتخابات ۱۷ آوریل اندونزی که در آن انتخابات ریاست‌جمهوری، پارلمانی، منطقه‌ای و محلی هم‌زمان انجام می‌شود، در کشوری که ۱۹۳ میلیون واجد رأی در گستره سه منطقه زمانی از پاپوآ در شرق تا رأس جزیره سوماترا در ۵۰۰۰ کیلومتری در غرب دارد، کاری بسیار سنگین است.

در این پنج انتخابات هم‌زمان بیش از ۲۴۵۰۰۰ نامزد برای ۲۰۰۰۰ کرسی در مجالس محلی، منطقه‌ای و ملی رقابت کردند.

این کشور آسیای جنوب شرقی برای نخستین بار در تاریخش امسال انتخابات ریاست‌جمهوری را با سایر انتخابات‌ هم‌زمان کرد تا در هزینه‌های صرفه‌جویی شود.

اما کار سنگین این رأی‌گیری ۸ ساعته در بزرگ‌ترین کشور جزیره‌ای جهان که دارای ۱۷۰۰۰ جزیره در گستره‌ای بیش زا ۵۰۰۰ کیلومتر است، اثر خود را بر بسیاری از کارکنان انتخاباتی گذاشت که مجبور بودند میلیون‌ها رأی را با دست بشمارند.

البته بیشتر این تلفات در افرادی که به‌طور موقت برای انتخابات به کار گرفته شده بودند، رخ داده است.

نتایج رسمی انتخابات در ۲۲ مه (اول خرداد) اعلام خواهد شد.

کد خبر 438678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha