همشهری آنلاین: دولت انگلیس مشغول بررسی قانونی شامل ۱۶ استاندارد است تا از کودکان در سرویس های آنلاین محافظت کند.

استاندارد انگليسي براي محافظت كودكان در فضاي آنلاين

دولت انگلیس تصمیم دارد اقداماتی خاص برای حفاظت از کودکان در فضای آنلاین انجام دهد. در همین راستا الیزابت دنهام رئیس کمیسیون اطلاعات انگلیس (ICO) هفته گذشته درباره نیاز به قانون «طراحی متناسب با سن» (Age appropriate design) در فضای آنلاین در پارلمان سخنرانی کرد.

او در این باره گفت: دولت و پارلمان نیاز به وضع استاندارد و قوانینی برای کودکان در فضای آنلاین را پیش بینی کرده‌اند. البته اکنون قانون «طراحی متناسب با سن» به عنوان قوانین کودکان نامیده می‌شود.

  • ۲۰ درصد کاربران اینترنت در انگلیس کودکان هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیسیون اطلاعات انگلیس (ICO)،دنهام همچنین افزود: این یکی از ملزوماتی است که در قانون حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا (GDPR) و قانون حفاظت از اطلاعات به آن پرداخته نشده است. بنابراین ما باید این قانون را بنویسم و اکنون مشغول مشاوره و گفتگو درباره آن هستیم. چنین روندی در حقیقت با کمک ملزومات قانونی نشان می‌دهد کودکان از اهمیت ویژه ای در فضای آنلاین برخوردار هستند. اکنون برای نخستین بار قوانین مربوط به کودکان باید با بزرگسالان متفاوت باشد. چون اینترنت برای بزرگسالان طراحی شده است. اما ۲۰ درصد از کاربران اینترنت در انگلیس را کودکان تشکیل می‌دهند.

به هر حال طبق اطلاعات موجود در وب سایت این کمیسیون، در راستای تهیه این قانون ۱۶ استاندارد تعیین شده که سرویس‌های آنلاین برای حفاظت از حریم شخصی کودکان باید از آن پیروی کنند.

قانون «طراحی متناسب با سن» در حقیقت قانونی برای سرویس‌های آنلاین است تا استانداردهایی مناسب کودکان و حفاظت از اطلاعات آنها را فراهم کنند.

الیزابت دنهام رئیس کمیسیون اطلاعات می‌گوید: نسل جدید نسلی متصل به اینترنت است. اینترنت و تمام عجایب آن در زندگی روزمره مردم عجین شده‌اند. ما نمی‌توانیم کودکانمان را از استفاده از اینترنت محروم کنیم اما باید در این مسیر از آنها محافظت کنیم. این قانون همین کار را انجام می‌دهد.

  • تدوین ۱۶ استاندارد برای فضای مجازی کودکان

در طرح اولیه این قانون ۱۶ استاندارد برای طراحی متناسب سنی خدمات آنلاین مانند اپلیکیشن، اسباب بازی‌های مجهز به اینترنت، پلتفرم‌های اجتماعی، بازی‌های آنلاین، وب سایت‌های آزمایشی و خدمات آنلاین تعیین می‌کند.

این قوانین فقط محدود به سرویس‌های مختص کودکان نیست. طبق این قانون هنگام طراحی و توسعه سرویس‌های آنلاین باید منافع کودکان در اولویت قرار گیرد و اقدامات امنیتی در خدمات آنلاین ساخته شود.

کد خبر 438632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha