«خواندن، توانستن است»؛ این شعار سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران است که از روز گذشته در مصلای امام خمینی ره شروع به کار کرده. اگر یادت باشد هفته‌ی گذشته گفتیم که امسال بخش کودک و نوجوان نمایشگاه در رواق شرقی مستقر است و با مراجعه به این بخش می‌توانی کتاب‌های مورد علاقه‌ات را پیدا کنی.

260 ناشر كودك و نوجوان حضور دارند

مسئولیت بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب را، انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان برعهده دارد و از سوی این انجمن مسعود گلابی، آن را  اداره میکند.

مسعود گلابی، مدیر بخش کودک و نوجوان سی و دومین نمایشگاه کتاب در گفتوگو با دوچرخه میگوید: «امسال ۲۶۰ ناشر کودک و نوجوان در نمایشگاه حضور دارند و سعی شده است که فضای بیشتر و منسجمتری برای بخش کودک و نوجوان در نظر گرفته شود.»

  اما اگر دوست داشته باشید ببینید در دیگر بخشهای نمایشگاه چه خبر است باید گفت: «۲۴۰۰ ناشرداخلی با ۳۰۰ هزارعنوان کتاب وحدود ۸۰۰ ناشرخارجی با ۱۳۷ هزارعنوان کتاب درنمایشگاه سی و دوم حضور دارند.»

سازمان فرهنگیهنری شهرداری  تهران هم مثل سالهای گذشته، فرهنگسرای کتاب را در نمایشگاه دایر کرده است و با فعالیتهای فرهنگی و هنری متنوعی، مخاطبان را به سمت خود میکشاند. علاوه بر این ۶۰ برنامه و نشست فرهنگی در بخش آموزشی نمایشگاه کتاب برگزار میشود.

امین آصفی، مدیر علمی فرهنگی بخش ناشران آموزشی نمایشگاه کتاب تهران هم از برگزاری بیش از ۶۰ برنامه در سالن نشستهای علمی فرهنگی بخش آموزشی سی و دومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران خبر میدهد. او با اشاره به تنوع برنامهها در این بخش، میگوید: «حدود۲۰ درصد برنامهها شامل رونمایی و جشن امضای کتاب میشود. بقیهی برنامهها هم عمدتاً کارگاههای آموزشی و رونمایی از استارتآپهای فرهنگی میشود.»

در سرای اهل قلم هم مثل سالهای گذشته برنامهها و نشست های متنوعی برگزار میشود. یکی از نشستها به فولکوور و ادبیات کودک اختصاص دارد که دبیر آن دکتر  محمدجواد رسولی است و سخنرانان شهرام اقبالزاده، دکترمحمدجعفری قنواتی و دکتر مریم جلالی هستند. این نشست روز ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۷و۳۰دقیقه برگزار میشود. فعالیت سی و دومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تا ۱۴ اردیبهشت در مصلی امام خمینی(ره) تهران ادامه خواهد داشت.

کد خبر 438564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha