شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

زهرا صدراعظم نوری - عضو شورای اسلامی شهر تهران: منطقه ۱۱ شهرداری تهران به‌عنوان یکی از بافت‌های تاریخی تهران قدیم از نظر سرانه فضای سبز جزء مناطق کم‌برخوردار است و حفظ این میزان فضای سبز موجود، باید در کنار حفظ بافت تاریخی و فرهنگی بخش مرکزی پایتخت مورد توجه قرار بگیرد.

زهرا صدراعظم نوری-عضو شورای اسلامی شهر تهران

حفاظت و صیانت از باغ‌های شهر تهران با توجه به ارزش‌های زیادی که فضای سبز شهر تهران برای مردم این شهر دارد یک ضرورت است و شورای اسلامی شهر تهران با توجه به این مهم بررسی بیش از ۲۰ هزار پرونده در مورد حفظ درختان در مناطق ۲۲‌گانه شهر را در دستور کار خود قرار داده و مصداق این سخن هم مصوبه شورای ‌شهر برای تملک باغ‌ها در کمیسیون ماده ۷ است. در همین راستا شهرداری منطقه ۱۱ باید بکوشد با ایجاد بسترهای لازم برای بهره‌مندی از مزایای این مصوبه از محل اعتبارات تعیین شده در جهت صیانت از درختان و باغات، زمینه حفظ داشته‌های فضای سبز خود را فراهم کند.  
موضوع مهمی که در اجرایی شدن مصوبه کمیسیون ماده ۷ باید از سوی شهرداری‌ها به‌خصوص شهرداری مناطق مرکزی مورد توجه قرار گیرد، لزوم همکاری مناطق با کمیسیون ماده ۷ در موضوعات مرتبط با دستور نقشه و صدور پروانه است و موضوع استعلام پرونده‌های تخریب و نوسازی از کمیسیون ماده ۷ برای شهروندان تفهیم شود. خوشبختانه شورای پنجم با هدف شفاف‌سازی از روز اول تمام پرونده‌های مربوط به پروژه‌های باغ‌های شهر را در صحن علنی مورد بررسی قرار داده چراکه همه اعضا معتقدند هرچه به شفافیت کمک کنیم؛ جلو رانت و تخلف و فساد گرفته می‌شود.

کد خبر 438540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha