همشهری آنلاین: آمار سینماروهای آمریکایی در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ با ۱۵ درصد کاهش به ۲۶۶ میلیون نفر و درآمد گیشه با بیش از ۱۶ درصد کاهش به ۲.۴ میلیارد دلار رسید.

فيلم سينمايي كاپيتان مارول

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، گزارش انجمن ملی سینماداران آمریکا درباره عملکرد فصل اول سال ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد میانگین بهای بلیت سینما با ۱۵ سنت کاهش روی مرز ۹ دلار متوقف مانده است. کم شدن استقبال از سینماها و در پی آن کاهش درآمد هم بیشتر به دلیل فروش نه‌چندان خوب و صدرنشینی انیمیشن‌های خانوادگی «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» و «فیلم لگو ۲: قسمت دوم» بوده است.

درآمد سینماهای منطقه آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۸ به ۱۱.۸۵ میلیارد دلار رسید که بالاترین رکورد در تاریخ هالیوود است. این رکوردشکنی به لطف افزایش هفت درصدی فروش نسبت به سال پیش از آن به دست آمد. ضمن اینکه میانگین بهای بلیت در سال ۲۰۱۷ حدود ۸.۹۷ دلار بود که با ۱.۶ درصد افزایش به حدود ۹.۱۱ دلار در سال ۲۰۱۸ رسید.

بر اساس آمار و ارقام موجود در گزارش انجمن ملی سینماداران، بیشترین رشد در جمعیت سینمارو مربوط به گروه‌های سنی ۱۸ تا ۲۴ و ۲۵ تا ۳۴ سال بود که در مجموع بیش از ۵۰ درصد آمار فروش بلیت را به خود اختصاص داده‌اند. بیشترین کاهش هم از آن گروه سنی ۵۵ سال به بالاست که سال ۲۰۱۸ حدود هفت درصد بود و در سه ماه اول امسال به پنج درصد رسیده است.

فیلم سینمایی «کاپیتان مارول» با فاصله بسیار زیاد بهترین عملکرد را در ماه‌های ژانویه تا مارس در بازار داخلی آمریکا داشت و با ۳۵۴ میلیون دلار صدرنشین جدول فروش شد. «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» ۱۵۳ میلیون دلار فروخت و فروش «فیلم لگو ۲» در آمریکا و کانادا فقط ۱۰۵ میلیون دلار بود.

شاید بتوان مهم‌ترین دلیل کاهش درآمد سینماها را در منطقه آمریکای شمالی در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال گذشته به غیبت فیلمی چون «پلنگ سیاه» ربط داد؛ یک فیلم ابرقهرمانانه که ۷۰۰ میلیون دلار در بازار داخلی فروخت و پس از «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو برمی‌خیزد» و «آواتار» سومین فیلم پرفروش تاریخ آمریکاست.

کد خبر 438488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha