همشهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری گفت: با پیگیری‌های این کمیسیون در سال ۹۸ ردیف بودجه کمک شهرداری به آتش‌نشانی از ۱۹ میلیارد تومان به ۱۰۷ میلیارد تومان افزایش یافت و نوسازی البسه و تجهیزان آتش‌نشانی ادامه می‌یابد.

زهرا صدراعظم نوري، شوراي شهر

زهرا صدر اعظم نوری در راستای نوسازی البسه و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خرید ۲۰۰۰ دست لباس آتش‌نشانی، گفت: تجهیز و نوسازی سازمان آتش‌نشانی از جمله اولویت‌های مدیریت شهری بوده است و با این‌که شرایط سختی از لحاظ مالی بر مدیریت شهری وارد شده اما این اولویت را فراموش نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری ادامه داد: چندین سال بود که می‌بایست دو درصد عوارض پروانه‌های تخریب و نوسازی به آتش‌نشانی اختصاص می‌یافت اما این ردیف اعتباری به خزانه واریز می‌شد و با تاخیر فراوان به آتش‌نشانی اختصاص پیدا می‌کرد. با پیگیری‌های کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری این ردیف اعتباری در سال ۹۷ به صورت مستقیم به سازمان آتش‌نشانی اختصاص یافت و اعتبارات به‌صورت مستقیم به حساب این سازمان واریز می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری افزود: در همین راستا برای سال ۹۸ از این ردیف اعتباری پیش‌بینی ۱۳۰ میلیارد تومان درآمد می‌شود. در راستای تامین اعتبار ۲۰۰۰ دست لباس آتش‌نشانی برای سال ۹۸ که هر دست لباس بالغ بر ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد و جمعا ۶۰ میلیارد تومان می‌شود، مشکلی نخواهد بود.

صدراعظم نوری در ادامه سخنان خود تهران را یک شهر پرچالش و دارای مشکلات عدیده دانست و گفت: بخشی از این مشکلات به وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی و بخشی به مسایل اقلیمی و بخشی به سیاست‌ها و رویه‌های مدیریتی که بر شهر تهران عارض شده، برمی‌گردد.

او افزود: از طرفی رشد بی‌رویه جمعیت و مهاجرت گسترده به شهر تهران به دلیل جاذبه‌ها برای اشتغال و سکونت سبب شده ظرفیت تهران زودتر از آن‌چه به انتظار رسیدن افق ۱۴۰۴ باشیم، پر شود. لذا در چنین شرایطی فراهم آوردن شرایط ایمنی برای شهری مانند تهران یک ضرورت است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری در ادامه گفت: تهران شهری است که از گذشته زمینه‌های لازم برای تاب‌آوری آن فراهم نشده و با توجه به سیاست‌های کلان و تقسیم بندی‌های مسئولیتی که در زمینه ایمنی و وقوع بحران شده، هر دستگاه می‌بایست مسئولیت‌های خود را به نحوه احسن انجام دهد.

او ادامه داد: در همین راستا در حوزه آتش‌نشانی تجهیز و نوسازی سازمان آتش‌نشانی یک ضرورت است.

صدراعظم نوری در ادامه گفت: شورای پنجم از ابتدای آغاز به کار خود بر حساسیت این موضوع آگاه بوده و اقدامات لازم را انجام داده‌است، همچنان‌که با مدیریت موثر، ۲۱ نردبان قبل از اعمال شدن شرایط تحریم خریداری شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، نوری در پایان اظهارکرد: اعضای شورا و در ذیل آن اعضای کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری آگاه هستند که برای ایجاد شرایط ایمنی باید ابزار و تجهیزات استاندارد در اختیار داشت و لذا هم در برنامه سوم و هم در بودجه سالانه نوسازی و تجهیز سازمان آتش نشانی مورد اهمیت بوده است.

کد خبر 438478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha