همشهری آنلاین: یافته‌های یک پژوهش جدید نشان می‌دهد اگر بخواهید سال‌های بیشتری عمر کنید، باید تقویت عضلاتتان را جدی بگیرید.

muscle power

به گزارش هلث‌دی نیوز دانشمندان برزیلی در این تحقیق به این نتیجه رسیدند که تشدید «نیروی عضلانی» که با «توانایی عضلانی» متفاوت است با عمر درازتر ارتباط دارد.

اما تفاوت این دو در چیست؟ برای مثال بالا رفتن از پله‌ها نیاز به نیروی عضلانی دارد و هر چه سریع‌تر از پله‌ها بالا بروید، نیاز به نیروی عضلانی بیشتری دارید. اما بلند کردن یک جسم سنگین فقط نیاز به توانایی عضلانی دارد.

کلودیو ژیل آروژو، رئیس بخش پژوهش و آموزش در کلینیک پزشکی ورزشی در ریودوژانیرو و سرپرست این تحقیق می‌گوید: «بلند کردن صندلی در سن بالا یا شوت کردن توپ بیش از نیروی عضلانی به توانایی عضلانی نیاز دارد.»

آروژو گفت: «بررسی ما برای نخستین بار نشان می‌دهد که افراد با نیروی عضلانی بیشتر عمر طولانی‌تر می‌کنند.»

این بررسی شامل ۳۹۰۰ فرد بزرگ‌سال ۴۱ تا ۸۵ ساله بود، میانگین سنی ۵۹ سال داشتند و حداکثر نیروی عضلانی‌شان ارزیابی شده بود.

۱۰ درصد مردان و ۶ درصد زنان در طول میانگین دوره ۶.۵ ساله پیگیری درگذشتند.

نتایج نشان داد افرادی که دارای بالاترین نیروی عضلانی نسبت به میانه برای جنسیتشان هستند، بهترین میزان بقا را دارند.

به گفته آروژو اغلب افراد برای تمرین‌های قدرتی به سالن‌های ورزشی می‌روند و به وزن وزنه‌ها و تعداد وزنه زدن فکر می‌کنند، بدون اینکه به سرعت انجام تمرین توجه داشته باشند اما برای اینکه بهترین نتیجه را از تمریناتتان بگیرید، باید سرعت وزنه زدنتان هم فکر کنید.»

کد خبر 438450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار