همشهری آنلاین: جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهوری که قرار بود 22بهمن برگزار شود، برای چهاردهمین بار به تعویق افتاد و به هفتم اسفند موکول شد.

 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان شنبه (20بهمن) اعلام کرد، جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهوری که قرار بود روز دوشنبه این هفته برگزار شود، برای چهاردهمین بار به تعویق افتاد و به 26 فوریه موکول شد.

تعویق انتخاب رئیس‌جمهوری لبنان در حالی صورت می‌گیرد که عمرو موسی، دبیرکل اتحادیه عرب که به بیروت سفر کرده بود بدون دستیابی به هر گونه پیشرفتی در اجرای ابتکار اتحادیه عرب، بیروت را به مقصد قاهره ترک کرد.

موسی دو روز پیش با هدف ادامه تلاش‌های خود برای حل بحران سیاسی لبنان و اجرای ابتکار عربی به بیروت رفت و با طرف‌های مختلف لبنانی از جمله امین جمیل، رئیس‌جمهوری پیشین، سعد الحریری، رئیس جریان المستقبل در پارلمان لبنان و میشل عون، رئیس جریان آزاد ملی و از سران جریان معارض دیدار و گفت‌وگو کرد اما این دیدار نتیجه‌ای نداشت.

دبیرکل اتحادیه عرب در پایان نشست خود در لبنان با سازنده خواندن مذاکرات اعلام کرد: حل بحران لبنان به مذاکرات بیشتری نیاز دارد و نشست دیگری میان نمایندگان دو جناح تشکیل خواهد شد.

دوره ریاست‌جمهوری امیل لحود، سوم آذرماه سال‌ جاری به اتمام رسید و برای نخستین بار در تاریخ لبنان، این کشور بدون رئیس‌جمهوری اداره می‌شود.

گروه‌های سیاسی لبنان درباره نامزدی میشل سلیمان، فرمانده ارتش لبنان برای تصدی پست ریاست‌جمهوری به توافق رسیدند اما اختلاف نظر درباره نحوه تعدیل قانون اساسی لبنان، شخص نخست‌وزیر جدید، برنامه‌های دولت آینده، پست‌های وزارتی و انتصاب‌ها و نیز مدت ریاست جمهوری میشل سلیمان همچنان به قوت خود باقی است.

کد خبر 43837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز