پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: امارات سالانه میلیاردها دلار طلا از آفریقا قاچاق می‌کند و سپس از این کشور به اروپا، آمریکا و دیگر کشورها فرستاده می‌شود.

طلا

رویترز گزارش داد با مقایسه واردات طلا به امارات و صادرات این فلز از کشورهای آفریقایی، میزان تجارت قاچاق این کشور کشف شده است.

گزارش گمرک امارات نشان می دهد که این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار طلا وارد کرده و به عنوان بالاترین واردکننده طلا لقب گرفته است، این درحالی است که این میزان در سال ۲۰۰۶ تنها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود.

این آمارها نشان می دهد که امارات در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۴۴۶ تن طلا وارد کرد، درحالی که این میزان در سال ۲۰۰۶ میلادی، تنها ۶۷ تن بود.

کارشناسان بازار طلا در گفت و گو با رویترز تصریح کردند که این حجم واردات طلا نشان می دهد که بخش بزرگی از آن بدون پرداخت مالیات به کشورهای تولید کننده انجام شده است.

شرکت های استخراج طلا در آفریقا به رویترز گفته اند که آنان محصول خود را به امارات صادر نمی کنند، این امر مهر تاییدی است بر این که واردات این فلز به ابوظبی از منابع غیر رسمی انجام می شود.

براساس گزارش بانک اطلاعات تجارت بین الملل، امارات در سال ۲۰۱۶ به بزرگ ترین وارد کننده طلا از کشورهای آفریقایی تبدیل شده بود.

درحالی که چین در سال ۲۰۱۵ نخستین واردکننده این فلز بود، امارات در سال ۲۰۱۶ جای چینی ها را گرفت.

چین در سال ۲۰۱۶ با فاصله زیاد پس از امارات دومین واردکننده طلا بود و میزان واردات این کشور تنها هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برآورد شد.

سوئیس در آن سال با هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سومین واردکننده طلای جهان شد.

درحالی که امارات در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که از ۴۶ کشور آفریقایی طلا وارد کرده است، اما تنها ۲۵ کشور قاره سیاه اطلاعات صادرات این فلز را در اختیار بانک اطلاعات تجارت بین الملل قرار دادند.

این امر نشان می دهد که ورود طلا از ۲۱ کشور دیگر آفریقایی به امارات از راه قاچاق انجام شده است.

کشورهای آفریقایی مانند غنا، تانزانیا و زامبیا به قاچاق گسترده طلا اعتراض دارند و همواره مراتب نارضایتی خود را اعلام کرده اند.

شیوه های غیر قانونی تولید طلا افزایش یافته و این روش به کسب درآمد میلیون ها افریقایی تبدیل شده است، به گونه ای که برخی از مردم آفریقا هرگز نمی توانستند از راه قانونی به این درآمد دست یابند. ایرنا

کد خبر 438365

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha