همشهری آنلاین: تیم ملی کشتی آزاد ایران به مقام نخست مسابقات قهرمانی کشتی آزاد ‌آسیا دست یافت.

تيم ملي كشتي آزاد ايران

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا روز گذشته، ۳ اردیبهشت، در شهر «شی آن» چین آغاز و امروز با شناخت نفرات و تیم های برتر به کار خود پایان می دهد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم «یدالله محبی» در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد «مظفر ژاپویف» از قرقیزستان گذشت. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر «دونگ هوان کیم» از کره جنوبی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

آزادکار کرمانشاهی تیم ملی در این مرحله مقابل «حسن بوی رحیم اف» از ازبکستان نیز با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با نتیجه ۲ بر یک «ژی وی دنگ» دارنده مدال نقره جهان و بازی های آسیایی از چین را با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت. محبّی عضو تیم ‌ملی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ پاریس و دارنده مدال طلای آسیا و نقره بازی‌های داخل سالن آسیا است.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۷ مدال طلای رضا اطری، بهنام احسان پور، بهمن تیموری، کامران قاسم پور، علیرضا کریمی، رضا یزدانی و یدالله محبی در وزن‌های ۵۷، ۶۱، ۷۹، ۸۶، ۹۲، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم و سه مدال برنز پیمان بیابانی، یونس امامی و محمد نخودی در وزن‌های ۶۵، ۷۰ و ۷۴ کیلوگرم ۳ مدال برنز گرفتند و تیم ملی ایران با ۲۲۰ امتیاز قدرتمندانه بر سکوی نخست آسیا قرار گرفت.

پس از تیم ایران تیم هند و قزاقستان به ترتیب با ۱۵۵ و ۱۲۹ امتیاز دوم و سوم شدند.

کد خبر 438316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha