همشهری‌آنلاین: رئیس پلیس پایتخت، با اشاره به آغاز طرح امنیت و انضباط اجتماعی در شهر تهران، گفت: این طرح با نگرش و رویکرد ارتقاء نظم و امنیت در محلات و بوستان‌ها انجام می‌شود.

سردار رحيمي

به گزارش شهرنوشت، سردار "حسین رحیمی"، در مراسم آغاز طرح امنیت و انضباط اجتماعی، که با حضور فرماندهان انتظامی پلیس پایتخت و اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تشریح هدف برگزاری این طرح، گفت: با توجه به این که در دومین ماه از فصل بهار هستیم و استفاده شهروندان از تفرجگاه‌ها و محل‌های تفریحی در این فصل و خصوصا فصل تابستان بیش از گذشته خواهد شد و هچنین بنابر درخواست شهروندان مبنی بر ارتقاء امنیت و انضباط اجتماعی در محله‌های مختلف شهر تهران، این طرح از عصر دوشنبه دوم اردیبهشت با حضور ماموران گشت ضربت سرکلانتری‌های پلیس پیشگیری پایتخت، در ۳۸۴ محله و ۲ هزار پارک و بوستان آغاز شد.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به این که پلیس همواره تلاش دارد با انجام این طرح امنیت و احساس امنیت شهروندان را ارتقاء دهد، گفت: این طرح به ویژه در ۲ هزار بوستان و تفرجگاه شهر تهران به صورت شبانه‌روزی تا زمانی که شهروندان در محل حضور داشته باشند، اجرا می‌شود.

او با اشاره به این مطلب که شعار امسال پلیس پایتخت، پاکسازی شهر تهران از لوث وجود معتادان متجاهر است، افزود: در این طرح برخورد قاطع و جدی مطابق قانون با خرده فروشان موادمخدر، معتادان متجاهر، و خصوصا سارقان خرد مد نظر است و از مهم‌ترین اهداف این طرح می باشد، همچنین برخورد با اراذل و اوباشی که اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان می کنند، تا بتوانیم وضعیتی مطلوب و خوب در محلات و بوستان‌ها برای شهروندان و خانواده ها ایجاد کنیم.

رئیس پلیس پایتخت، با تاکید بر این مطلب که طرح مذکور بنابر درخواست مکرر شهروندان اجرا می شود، گفت: با تلاش همکارانم در پلیس‌های تخصصی پایتخت، وضعیت برخورد با مجرمان و متخلفان وضعیت مطلوبی به خود گرفته به طوری که از ۳۷ درصد وقوع جرم در سال گذشته که نسبت به کل کشور مرتبط با پایتخت بوده، به ۲۳ درصد وقوع کاهش دست یافته‌ایم.

او همچنین بیان داشت: در پایان سال گذشته با افزایش ۱۷ درصدی جرایم خرد روبه‌رو بودیم که خوشبختانه با انجام طرح‌های امنیت و انضباط اجتماعی در سال جدید موفق شده‌ایم نه تنها این روند را به صفر برسانیم، بلکه در حال حاضر با کاهش سه درصدی وقوع جرایم خرد در شه رتهارن روبه‌رو هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، همچنین به مخلان نظم عمومی هشدار داد و  اظهار داشت: در این طرح با کسانی که به هر عنوان موجبات اخلال در نظم عمومی و امنیت شهروندان را ایجاد کنند، برخورد می‌شود.

این مقام انتظامی، هدف و رویکرد این طرح را ارتقاء امنیت در محله‌ها و بوستان‌های شهر تهران عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شهر تهران نسبت به سایر شهرها وضعیت مناسب تری در موضوع امنیت و احساس امنیت شهروندان دارد و امیدواریم با اجرای این طرح فضای مطلوبی را برای آرامش شهروندان به ارمغان بیاوریم.

او در بخشی دیگر از سخنان خود به استفاده از تجهیزات فناوری همچون دوربین در ماموریت‌های پلیس پایتخت اشاره و تصریح کرد: استفاده از دوربین‌های آفلاین و آنلاین در ماموریت‌های پلیس، باعث تاثیر مثبت در فضاسازی به ویژه در ایجاد و ارتقاء آرامش شهروندان می‌شود.

سردار رحیمی، در پایان اظهار داشت: امنیت را نمی‌شود رها کرد بلکه باید با تمام توان تلاش کنیم تا آرامش را به شهروندان هدیه دهیم.

کد خبر 438085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha