همشهری آنلاین: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: عملیات پایش ۵۶۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان به منظور شناسایی و مبارزه با آفت ملخ انجام شد.

سم پاشي

محمد قاسمی نژاد در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از انجام پایش، ۱۲۷ گروه ردیابی و ۱۷ گروه سمپاشی، عملیات مبارزه با این آفت در سطح ۶ هزار و ۳۰۰هکتار در اراضی کشاورزی مناطق هندیجان، ماهشهر و بهبهان که کانون‌های اصلی این آفت بودند با هواپیمای سمپاش، پهپاد و سمپاش های دستی انجام شد.

معاون بهبود تولیدات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه گفت: برای پیشگیری از گسترش این آفت، برخی اراضی استان بوشهر تا عمق ۱۰ تا ۱۵کیلومتر انجام شد. وی گفت: در پنج شهرستان استان خوزستان نیز، آفت ملخ به صورت غیرتهاجمی و پراکنده مشاهده شد ولی خسارتی به همراه نداشتند.

قاسمی نژاد با بیان اینکه نخستین گله های ملخ، یازدهم بهمن ماه پارسال در هندیجان مشاهده شد و سپس برای مهار آلودگی و کاهش خطرات ناشی از این آفت مهلک اقدام‌های مقدماتی انجام شد افزود: با توجه به اینکه هم اکنون نیز کشورهای عراق و کویت از ناحیه آفت ملخ در وضعیت زرد قرار دارند احتمال خطر طغیان این آفت در مناطقی از استان خوزستان همچنان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه از همه کشاورزان و بهره برداران محلی خواست به محض مشاهده این آفت در مزرعه، به نزدیک ترین مرکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند تا نسبت به رفع آلودگی اقدام شود.

آفت ملخ دریایی (صحرایی) که از مضرترین انواع ملخ است از صحرای آفریقا و عربستان عبور کرده و از خلیج فارس وارد برخی شهرهای جنوبی ایران از جمله هرمزگان و بوشهر شدند.

سه روز پس از اخطار فائو، ورود نخستین دسته‌های ملخ دریایی در هشتم بهمن امسال در منطقه بندرلنگه هرمزگان محرز شد. در نیمه اول بهمن ماه سال گذشته نیز جهاد کشاورزی هندیجان مشاهده این آفت را تایید کرد.

کد خبر 438028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha