همشهری آنلاین: یک منبع نزدیک به کردهای سوریه از ارسال تجهیزات نظامی از سوی نیروهای سوریه دموکراتیک و ائتلاف تحت امر آمریکا به دیرالزور خبر داد و مدعی شد که هدف از این ارسال نیرو "انجام عملیات علیه نیروهای نظامی سوریه و همپیمانان ایرانی آنها" است.

سوريه

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک فرماندهی یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه در گفت وگو با پایگاه خبری باس‌نیوز مدعی شده که نیروهای سوریه دموکراتیک در حال ارسال تجهیزاتی نظامی به میدان نفتی "العمر" واقع در دیر الزور سوریه هستند تا به کمک نیروهای ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا عملیاتی علیه نیروهای نظامی سوریه و "نیروهای نزدیک به ایران" انجام دهند.

وی مدعی شده است که نیروهای سوریه دموکراتیک عملیاتی در سواحل رود فرات واقع در شرق سوریه و در نزدیکی مرزهای عراق انجام خواهند داد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفته است که نیروهای سوریه دموکراتیک طی هفته‌های آینده نیروهای بیشتری به این منطقه خواهند فرستاد.

وی گفته است که هدف از این عملیات قطع راه زمینی از تهران-بغداد-دمشق-بیروت و همچنین ممانعت از ایجاد پایگاه‌های نظامی توسط نظام سوریه و همپیمانان ایرانیش در آن منطقه است.

این منبع گفته است: این عملیات پس از اعزام نیرو ممکن است در هر لحظه آغاز شود اما در هر حال به موضع نظام سوریه و هم پیمانان آن در منطقه بستگی دارد.

وی در پایان گفت که نیروهای ائتلاف بین المللی وابسته به آمریکا اخیراً تجهیزات نظامی از جمله خودروهای زرهی و تجهیزات لجستیکی به این منطقه ارسال کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، ادعای حضور ایران در خاک سوریه درحالی مطرح می‌شود که مقامات دو کشور ایران و سوریه بارها تاکید کرده‌اند ایران هیچگونه یگان نظامی در این کشور ندارد و حضور ایران در سوریه بنا به درخواست رسمی دمشق و برای کارهای مستشاری است.

کد خبر 438021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha