مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از قول شهرداری برای آسفالت معابر پایتخت تا شهریور ماه خبر داد.

آسفالت معابر

افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت آسفالت معابر تهران گفت: ۱۱۰ کیلومتر مربع معابر آسفالتی در تهران داریم. عمر آسفالت‌ها نیز معمولاً ۱۰ تا ۲۰ سال است.

حبیب‌زاده گفت: سالانه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه‌ نگه‌داشت آسفالت‌های تهران است که با افزایش تورم این نرخ افزایش می‌یابد. شهرداری در تهران، ۳ کارخانه آسفالت فعال و چند معدن دارد که در یک شیفت کاری ۳۵۰۰ تن آسفالت تولید می‌کند و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر از بخش خصوصی به فروش می‌رساند و به صورت رایگان نیز در اختیار مناطق شهرداری تهران، قرار می‌دهد.

او افزود: با این شرایط سالانه یک میلیون تن آسفالت تولید می‌شود که تقریباً نیاز شهرداری را به نگه داشت آسفالت تأمین می‌کند. مسئولان معاونت فنی قول داده‌اند در قالب ۱۲۲ اکیپ فعال آسفالت معابر را بهبود بخشیده و لکه‌گیری‌ها انجام شود.

حبیب‌زاده در پاسخ به این سوال که چرا عمر آسفالت در تهران کمتر از ۱۰ سال است؛ اظهارکرد: آسفالت برای تهیه، نگه داشت و استفاده نیازمند شرایط خاص و ویژه‌ای است که اگر در هر مرحله یعنی تولید، نگه‌داشت، و غیره با مشکلی مواجه شود بر روی کیفیت آن تأثیرگذار است و در این شرایط تنها نظارت دقیق می‌تواند مانع از آن شود که کیفیت آسفالت کاهش پیدا کند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا از روش‌های جدید آسفالت کردن استفاده نمی‌شود؟؛ گفت: ۳۷۰۰کیلومتر بزرگراه با عرض سه متر داریم و قطعا کندن آسفالت معابر کار زمان بر و سختی است اما برای پروژه‌های جدید سعی می‌شود از روش‌های جدید همچون بتن غلطکی، استفاده شود و در پروژه‌ عمرانی که اخیراً در شهرک المپیک انجام شد از روش بتن غلطکی استفاده کردیم.

 رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مورد وضعیت آسفالت خطوط بی آر تی که دارای چین‌خوردگی هستند عنوان کرد: ۳۶۰ کیلومتر مسیر بی‌آر تی به عرض سه متر وجود دارد و سعی داریم با سرعت و دقت از روش‌های جایگزین برای بهبود کیفیت آسفالت استفاده کنیم.

کد خبر 437986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha