همشهری آنلاین: دانشگاه تهران بر اساس شیوه‌نامه اجرایی پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال تحصیلی ۹۹-۹۸، برای پذیرفته‌شدگان اولیه در ۱۱۰ رشته گرایش دکتری این دانشگاه آزمون کتبی برگزار می‌کند.

دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه تهران که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به این دانشگاه معرفی شده‌اند، خرداد ماه ۹۸ در مرحله مصاحبه علمی و سنجش عملی و همچنین ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری که در مجموع سقف ۵۰ امتیاز برای آنها در نظر گرفته شده است شرکت خواهند کرد.

تا ۳۰ امتیاز از این ۵۰ امتیاز به مصاحبه علمی و سنجش علمی اختصاص پیدا کرده و تا ۲۰ امتیاز دیگر مربوط به ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری است.

در بخش مصاحبه علمی و سنجش علمی، مواردی نظیر مصاحبه علمی و احتساب امتیاز نمرات دروس تخصصی مرتبط در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین نمره حاصل از شرکت در آزمون کتبی و عملی اختصاصی دانشگاه تهران مدنظر قرار می‌گیرد.

این آزمون کتبی برای ۱۱۰ رشته گرایش دکتری مربوط به دانشکده‌های روانشناسی و علوم تربیتی، زبان‌ها و ادبیات خارجی، هنرهای زیبا، علوم اجتماعی، کشاورزی و منابع طبیعی، مطالعات جهان، کارآفرینی، موسسه ژئوفیزیک، علوم پایه، حقوق و علوم سیاسی، الهیات و معارف اسلامی، جغرافیا، تربیت بدنی و علوم ورزشی، ادبیات و علوم انسانی، محیط زیست و مدیریت است و داوطلبان سایر رشته گرایش‌ها از شرکت در این آزمون معاف هستند. این رشته گرایش‌ها در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تهران معرفی شده‌اند.

بر اساس شیوه‌نامه اجرایی پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه تهران، در بخش مصاحبه عمومی و سنجش علمی، ارزیابی عمومی داوطلبان بر اساس انگیزه‌های فردی، تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سوالات، وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی، شخصیت و متانت، نحوه تعامل، نگرش و اطلاعات فناورانه با رشته تحصیلی و توانایی فن بیان و انتقال مطالب، موضوع پژوهشی مورد علاقه برای رساله دکتری، موضوع و کیفیت پایان‌نامه کارشناسی ارشد و ... صورت می‌گیرد.

بر طبق این شیوه‌نامه، در حوزه ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری نیز معدل کل دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد بر اساس کیفیت دانشگاه محل تحصیل، تسلط به زبان انگلیسی، مقالات داخلی و خارجی، تالیف و ترجمه کتاب، اختراع، تشویق‌نامه‌های علمی در سطح ملی و بین‌المللی و ... دارای امتیاز هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه تهران، تاریخ تقریبی ارزیابی مرحله دوم آزمون دکتری تخصصی(Ph.D)، در خرداد ماه سال جاری است که تاریخ دقیق از طریق این پایگاه اعلام خواهد شد.

کد خبر 437936
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha