جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

ریحانه دوستدار: اینجا هم همان سؤال‌های همیشگی مطرح می‌شود؛ از کجا؟ به کجا؟ چرا؟ و در اینجا چه وظیفه‌ای داریم؟

کتاب به 3 سؤال اول پاسخ روشنی نمی‌دهد و در عوض درباره سؤال آخر مفصل حرف می‌زند. یادمان نمی‌آید خودمان به اینجا آمده‌ایم یا نه؛ ظاهرا کارهایی برای انجام دادن روی زمین داریم. اگر می‌خواهید درباره این کارها چیزی در کتاب گیرتان بیاید، باید شیوه خواندن‌اش را بدانید. این شیوه را خود نویسنده می‌گوید؛ با ذهنی باز و قلبی گشوده کتاب را بخوانید و اگر به کارتان آمد، از آن استفاده کنید.

دیگر اینکه برای خواندن کتاب صبور باشید. لازم نیست کتاب را دست‌تان بگیرید و از اول تا آخرش را بخوانید. بهتر است هر فصل را با دقت بخوانید و تمرین‌هایش را انجام دهید و در زندگی روزمره‌تان از آنها استفاده کنید. نویسندگان کتاب، از طریق نوشته‌های گری زوکا (شوهر) با هم ازدواج کرده‌اند. در واقع لیندا فرانسیس بعد از خواندن کتاب مشهور گری زوکا به نام جایگاه روح، شروع به آفرینش قدرت راستین می‌کند و در این روند با همسرش آشنا می‌شود و در فعالیت‌های بعدی با او همکاری می‌کند.

آنها علاوه بر اینکه کتاب می‌نویسند، مؤسسه جایگاه روح را هم تاسیس می‌کنند تا به دیگران هم برای رسیدن به قدرت راستین کمک کنند. این کتاب هم تجربه مشترکی از آنهاست؛ در این کتاب چیزهایی درباره سفر به قلب می‌خوانید که به تعبیر نویسندگان کتاب، مهم‌ترین سفر هر انسانی است.

تجربه کردن احساسات‌مان، دشوارترین کاری است که در پیش‌رو داریم و خیلی‌هایمان حتی در مواقعی که احساساتی را تجربه  می‌کنیم از ماهیت آنها خبر نداریم. آگاه شدن از احساسات گرچه فرایند دردناکی است اما می‌توانید از آن برای رسیدن به قدرتی برتر استفاده کنید. خوبی این کتاب این است که در مطرح کردن موضوعات مختلف تنها به گفتار و متن اکتفا نکرده است بلکه با تکیه بر زبان تصاویر و نمودارها  و تمرین‌های مختلف، کاربرد کتاب را آسان‌تر کرده است.

در خواندن این کتاب می‌توانید با دوستان‌تان همراه شوید و تمرین‌ها را همراه با هم انجام دهید؛ کسی که بتواند تصمیم‌هایتان را به شما یادآوری کند و بر عملکردتان نظارت داشته باشد. خلاصه اینکه کتاب «قلب روح» با معرفی خود حقیقی‌تان، شما را در به کار بردن بدن، احساسات و افکارتان برای رسیدن به هدفی که برای آن به دنیا آمده‌اید، یاری می‌دهد. این کتاب برگزیده نیویورک تایمز را  آرش مرادی بوساری ترجمه کرده و انتشارات مروارید آن را با قیمت 0049 تومان منتشر کرده است.

کد خبر 43762

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز