چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش شش تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در سواحل شمالی کشور طی پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ فروردین گفت: طی روز جمعه اکثر مناطق کشور ابرناکی، بارندگی و افت دما دارند.

کاهش دمای هوا در سواحل شمالی

به گزارش ایسنا، احد وظیفه با بیان این که طی امروز (۲۸ فروردین‌) در شمال غرب و غرب کشور بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، گفت: در این روز برای دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و سواحل شمالی کشور در برخی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز پنج‌شنبه (۲۹ فروردین‌) در جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و مرکز کشور بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد همچنین در این روز به‌تدریج در غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور و در اواخر وقت دامنه‌های البرز مرکزی نیز شاهد بارش پراکنده باران خواهند بود.

وظیفه با اشاره به این که طی روز جمعه (۳۰ فروردین‌) با تقویت بارندگی‌ها اکثر مناطق کشور به جز بخش‌های جنوب و جنوب شرق ابرناکی، بارندگی و افت دما خواهند داشت، گفت: طی امروز (۲۸ فروردین‌) در شمال غرب، غرب و جنوب غرب و دامنه‌های البرز غربی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که این شرایط می‌تواند برای جنوب غرب کشور خیزش گرد و خاک به همراه داشته باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که از بعد از ظهر امروز (۲۸ فروردین‌) بخش‌های شرقی دریای خزر و روز پنج‌شنبه (۲۹ فروردین‌) کل دریای خزر مواج است، تصریح کرد: از بعد از ظهر امروز و طی فردا خلیج فارس نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه امروز (۲۸ فروردین‌) دمای هوا در شمال شرق کشور بین هفت تا ۱۰ درجه افزایش یافته است سپس از اواخر وقت فردا (۲۹ فروردین) و طی روز جمعه (۳۰ فروردین‌) کاهش مجدد دما در این مناطق پیش‌بینی می‌شود همچنین در سواحل شمالی کشور طی فردا و پس‌ فردا نسبت به امروز افت محسوس دما بین شش تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۹ اسفند) نیمه‌ابری تا ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد و روز جمعه (۳۰ فروردین‌) نیمه‌ابری تا ابری گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 437560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha