شهردار منطقه ۲۱ تلفیق صنعت و سکونت را نه تنها یک مشکل نمی‌داند بلکه آن را به چشم فرصتی برای توسعه و آبادانی بیشتر محله‌ها می‌بیند.

منطقه 21

«حسن رحمانی» با تأکید بر اینکه صنایع فعال در این منطقه همگی پاک و بدون آلایندگی هستند، برای اثبات دیدگاه و نظرش چند طرح مشارکتی را که سال گذشته در شهرک استقلال و حاشیه بزرگراه شهید لشکری (جاده مخصوص) بین شهرداری و صنایع اجرا شد مثال می‌زند و می‌گوید: «منطقه ۲۱ تلفیقی از صنعت و سکونت است و این موضوع باعث می‌شود تا صنایع در قبال جامعه مسئولیت اجتماعی داشته باشند. صنایع فعال در منطقه پاک و بدون آلایندگی هستند.

من حضور صنایع در منطقه و تلفیق صنعت و سکونت را نه چالش که فرصت می‌دانم. باید از این فرصت و ظرفیت به شکل کامل و درست استفاده کرد. برای این منظور لازم است بین صنایع و مدیریت شهری اعتمادی دوطرفه ایجاد شود. برای مثال در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، چند طرح مشارکتی بین مجموعه صنایع شهری و شهرداری منطقه اجرا شده است که افتتاح بوستان‌های التیام و بهمن و کلنگ‌زنی بوستان‌های خوارزمی و میزبان نمونه‌ای از آنها است.

تمام هزینه‌های ساخت بوستان‌های یک هکتاری التیام و ۵ هکتاری بهمن توسط صنایع منطقه تأمین شده است.» جدا از بحث مشارکت در عمران و آبادانی منطقه، یکی از مطالبات مهم شهروندان، سهم‌بردن و استفاده از بازار بزرگ‌کاری‌ای است که در همسایگی‌شان قرار دارد. رحمانی در این خصوص می‌گوید: «در دیدارهای هفتگی و جلساتی که با صنایع داریم، موضوع استفاده از نیروهای کار بومی ساکن در منطقه را پیگیری و در این خصوص با مدیران صنایع صحبت می‌کنیم.

بانک اطلاعاتی‌ای از نیروهای کار منطقه تهیه شده تا در اختیار صنایع قرار بگیرد. البته ما نمی‌توانیم در قالب قرارداد یا تفاهمنامه صنایع را به این کار ملزم کنیم. تلاش ما این است که صنایع خودشان به انجام چنین‌کاری ترغیب شوند. به هرحال اگر کسی ببیند فرزند یا همسرش در شرکت و کارخانه محله‌شان مشغول کار است، نه‌تنها حس نارضایتی از بین می‌رود، بلکه به آن احساس تعلق هم پیدا می‌کند. یکی از برنامه‌های شهرداری، اشتغال نیروی‌های جویای کار منطقه در صنایع است. این موضوع به رونق اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک شایانی می‌کند.» 

کد خبر 437525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha