همشهری آنلاین: فیلم ناتمام دختری تهرانی که تابستان امسال جان شیرین خود را در تصادفی تلخ ازدست داده بود، در سومین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان به نمایش گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سارا علوی دختر 7 ساله تهرانی در دومین دوره این رقابت هنری موفق شد با ساخت فیلمی پویانمایی با عنوان مسابقه خرگوش و لاک پشت توجه داوران جشنواره را به خود جلب کند تا آنها به خاطر ایجاد فضاسازی جذاب و موضوعی آموزنده  دیپلم افتخاری را به او هدیه کنند.

سارا وقتی که در روز 29 اردیبهشت 1386 از پله های صحنه سالن غدیر مرکز آفرینش های هنری کانون تهران برای دریافت جایزه اش بالا رفت در حالی شادمانه هدیه را در دست گرفت که لپ هایش باد کرده بود او بعد از آن گفت که جایزه آن قدر سنگین بود که نمی توانستم آن را در دست بگیرم!

 سارا علوی پس از این موفقیت تصمیم می گیرد این بار در سفری تابستانی با خانواده خود به شمال ایران، فیلمی دیگر را به کارنامه هنری خود اضافه کند اما فیلم او که تصویری از پیرمردی نی نواز نشسته در کنار خیابان را نمایش می دهد، هرگز به انتها نرسید چرا که جاده، روح بلند او را به آسمان برد.

این فیلم در روز 16 بهمن ماه و در جریان برگزاری آیین پایانی سومین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان در سینما تیاتر کانون تهران نمایش داده شد، فیلمی که با لرزش های بسیار دستان کوچک سارا، اما نگاه خلاقانه و انسانی اوهمراه بود.

در این آیین، مجری برنامه به معرفی سارا پرداخت و گفت: سارا کوچولو عاشق پرواز بود و همچون پرنده ها نگاهش دایم به سوی آسمان بود، سارای قصه ما به آسمان پرواز کرد و در طلایی ترین افق ها به پشت در خانه دوست رسید.

کودکان و نوجوانان شرکت کننده نیز در این آیین به یاد سارا علوی، کودک فیلم سازی که می توانست نامش در شمار هنرمندان بزرگ عرصه فیلم سازی این سرزمین بیشتر بدرخشد، فاتحه ای خواندند و به احترام او یک دقیقه سکوت کردند.

گفتنی است فیلم مسابقه خرگوش و لاک پشت کار سارا علوی در سایت اینترنتی کانون به نشانی  www.kanoonparvaresh.com  قابل مشاهده است.

کد خبر 43748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز