سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از سالم بودن هوای تهران طی امروز (۲۷ فروردین) خبر داد و گفت: وزش باد باعث تداوم کیفیت مطلوب هوای تهران می‌شود.

هواي سالم

به گزارش ایسنا، حسین شهبازی گفت‌: نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی در ایستگاه مهرآباد نشان‌دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی و افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در صبحگاه امروز (۲۷ فروردین) است و به‌تدریج همراه با تغییر شرایط جوی در طول روز برای برخی ساعات به‌ویژه بعد از ظهر وزش باد نسبتاً شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می‌رود. بر این اساس، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در بیست و هفتمین روز از بهار ۹۸ در شرایط سالم قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی اطراف شهر تهران، وزش باد در برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. این وضعیت جوی تا روز چهارشنبه (۲۸ فروردین) کم و بیش ادامه خواهد داشت و همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، افزایش میزان ابرناکی و وزش باد به بزرگی بین ۳ تا ۵ متر بر ثانیه برای برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود که سبب بهبود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت خواهد شد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: تا فردا (۲۸ فروردین) دمای تهران افزایش جزئی خواهد یافت. در حال حاضر میانگین کیفیت هوای تهران با شاخص ۶۷ در شرایط سالم قرار دارد.

کد خبر 437472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha