سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالیکه "حق سرویس" در سال‌های اخیر به جزو جدانشدنی فاکتور بسیاری از رستوران‌ها به خصوص رستوران‌های لوکس بدل شده، رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس، دریافت حق سرویس از مشتریان را خلاف قانون می‌داند.

رستوران

به گزارش ایسنا، در بسیاری مواقع که به رستوران‌ها مراجعه می‌شود، بررسی قیمت درج شده در منو رستوران با قیمت نهایی فاکتور بسیار متفاوت است و حق سرویس به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد، دلیل تفاوت قیمت فاحش فاکتور و قیمت درج شده در منو است.

در این رابطه سیدعلی اصغر میرابراهیمی - رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس - به ایسنا گفت: دریافت حق سرویس خلاف قانون است و هر رستورانی که به دریافت حق سرویس بپردازد مرتکب تخلف شده است.

وی ادامه داد: قیمت اعلامی در منو رستوران‌ها با توجه به قیمت خرید کالاهای مصرفی، هزینه‌های جاری، دستمزد کارگر و نرخ سود رسمی برای فعالیت رستوران‌ها تعیین شده است، از این رو هیچ رستورانی حق دریافت حق سرویس از مشتریان را ندارد.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس بیان کرد: در صورتی که واحد صنفی در این زمینه مرتکب تخلف شود، مشتریان می‌توانند با مراجعه به اتحادیه یا سایت این اتحادیه به ثبت شکایت بپردازند.

با این تفاسیر می‌توان گفت که بسیاری از رستوران‌ها به ویژه رستوران‌های لوکس سطح شهر با دریافت حق سرویس مرتکب تخلف می‌شوند.

در این زمینه شهروندان در صورت برخورد با این موضوع می‌توانند با ارائه فاکتور به اتحادیه مربوطه شکایت کنند.

کد خبر 437466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha