سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گردهم‌ایی قایق‌های کاغذی پنج‌شنبه ۲۹ فروردین با نشست‌هایی با موضوع کودکان آسیب‌دیده برای همراهی و کمک به کودکان و نوجوانان مناطق سیل‌زده در خانه وارطان برگزار می‌شود.

قايق كاغذي

در این گردهم‌آیی که با همراهی لاک‌پشت پرنده و خانه گفتمان شهر برگزار می‌شود، می‌توان کتاب‌های باکیفیتی که به فهرست لاک‌پشت پرنده راه پیدا کرده‌اند با تخفیف تهیه کرد و همان‌جا کتاب‌ها را به داوران لاک‌پشت پرنده سپرد تا کتاب‌ها براساس گروه سنی و کاربرد دسته‌بندی شوند و سپس به گروه‌ها و نهادهای ترویج کتاب‌خوانی سپرده شوند.

این نهادها، کتاب‌هایی که مردم خریده‌اند به مناطق سیل‌زده می‌برند و با برنامه بین کودکان و نوجوانان توزیع می‌کنند.

در کنار خرید کتاب، می‌توان از نمایشگاه آثار هنری بازدید کرد. عواید فروش آثار هنری همان‌جا مستقیم به حساب هلال‌احمر واریز خواهد شد.

اگر کسی مایل به اهدا عروسک، اسباب‌بازی و لوازم‌التحریر باشد، برگزارکنندگان آن‌ها را تحویل می‌گیرند و به مناطق سیل‌زده می‌رسانند.

برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع کار با کودکان آسیب‌دیده(با همکاری با من بخوان) از دیگر برنامه‌های این گردهم‌آیی است.

برنامه‌های نشست‌های تخصصی گردهم‌آیی قایق‌های کاغذی اعلام شد:

نشست اول: راهنمای انتخاب کتاب برای کودکان در بحران، از ساعت ۱۴ با حضور داوران لاک‌پشت پرنده

داوران لاک‌پشت پرنده در این نشست حضور دارند و ضمن معرفی لاک‌پشت پرنده، به مرور معیارها و نکاتی خواهند پرداخت که باید در انتخاب کتاب برای کودکان در بحران به آن‌ها توجه کرد.

نشست دوم: تجربه‌ کار با کودکان آسیب‌دیده، از ساعت ۱۶ با حضور نمایندگان پروژه‌ "با من بخوان"، "جمعیت هلال‌احمر" و "کانون توسعه‌ی فرهنگی کودکان"

نمایندگان این نهادها از تجربه‌ حضور در مناطقی که بحران‌هایی مانند سیل، زلزله و ... را از سرگذرانده‌اند، حرف می‌زنند. آنان از تاثیر هنر و کتاب‌خوانی بر کودکان و نوجوانان در این مناطق خواهند گفت.

گردهم‌آیی از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در خانه وارطان،  میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، شماره ۵۱۴ برگزار می‌شود.

کد خبر 437451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha