سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شکاف ارزش‌ها و دین‌گریزی ناشی از عدم ارائه تصویری صحیح از سبک زندگی و الگوی زیست مسلمانی است.

هاشمي

محسن هاشمی صبح سه‌شنبه ۲۷ فروردین در ابتدا جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سال‌روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و گرامی‌داشت روز "جوان"، گفت‌: متاسفانه ابعاد برجسته و ویژگی‌های منحصر به فرد شخصیت علی اکبر ناقص و محدود به چند ساعت آخر عمرش در روز عاشوراست در حالی که رحمت علی اکبر بیشتر از غضب او معروف است و همچنین او به شجاعت، جوانمردی معروف است و او را نماد "عقلانیت" می‌نامند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، هاشمی گفت: اگر چه تولد "علی اکبر" را روز "جوان" نامگذاری کردند، اما سیره و راه او می‌تواند برای همه اقشار جامعه به خصوص مدیران و مسئولان سر لوحه باشد. اگر ما امروز با چالش شکاف ارزش‌ها در بخشی از نسل جوان و دین‌گریزی مواجه هستیم، ناشی از عدم ارائه تصویری صحیح از سبک زندگی و الگوی زیست مسلمانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی در جامعه به خصوص نهادهای فرهنگی مدیریت شهری مسئول هستند که تصویری واقع گرایانه و بدون اغراق از نمادهای زیست مسلمانی همچون "علی اکبر (ع) " ارائه دهند که اگر این اتفاق رخ دهد، همه افراد جذب زیبایی و حقیقت این سبک زندگی می‌شوند.

او در ادامه صحبت‌های خود، بیان‌ کرد: امیدوارم بتوانیم با الگوگیری از رفتارها و زندگی این آقازاده‌های تاریخ اسلام در افزایش رضایت‌مندی و ارتقا خدمت به مردم گام برداریم.  

کد خبر 437429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha