همشهری آنلاین: آهنگ اصلی سریال جنایی «شرلوک» به عنوان محبوب‌ترین آهنگ اصلی در تاریخ تلویزیون بریتانیا از سوی مردم برگزیده شد.

بنديكت كامبربچ و مارتين فريمن در سريال شرلوك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آبزرور، «شرلوک» بر اساس داستان‌های سر آرتور کانن دویل بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ در چهار فصل و ۱۷ قسمت از شبکه بی‌بی‌سی پخش و بسیار پسندیده شد. آهنگ اصلی و تکرارشونده این سریال با کنار زدن رقیبانی قدرتمند چون «دکتر هو» و «رابین از جنگل شروود» در نظرسنجی مجله رادیو تایمز (با همکاری موسسه فیلم بریتانیا) به عنوان محبوب‌ترین برگزیده و در یک ویژه‌برنامه معرفی شد.

مایکل پرایس، یکی از آهنگسازان «شرلوک» با حضور در ویژه‌برنامه معرفی برترین آهنگ‌های اصلی تاریخ تلویزیون بریتانیا از تمام خوانندگان رادیو تایمز برای رای دادن به آهنگ اصلی این سریال تشکر و از کسانی عذرخواهی کرد که سریال و آهنگ محبوب آنها در این نظرسنجی رای نیاورده است. او در عین حال اعتراف کرد که به یک سریال قدیمی مربوط به دهه ۱۹۷۰ رای داده است. دیوید آرنولد دیگر آهنگساز «شرلوک» است.

آهنگ سال ۱۹۶۳ «دکتر هو» به آهنگسازی دلیا دربی‌شایر و ران گرینر که در بسیاری از نظرسنجی‌های پیشین موفق شده بود در پله اول قرار بگیرد، این‌بار دوم شد و «رابین از جنگل شروود» در رده سوم ایستاد. هوارد گودال، آهنگساز تحسین‌شده و برنده جایزه بریتانیایی تفاوت آهنگ‌های محبوب مردم را با دیگر موسیقی‌ها داشتن «هنر اقناع در ۴۰ ثانیه» دانست.

در میان ۱۰ آهنگ برتر و برگزیده مردم، فقط دو مورد مربوط به هزاره سوم و پس از ۲۰۰۰ است؛ «شرلوک» که اول شد و «پولدارک ۲۰۱۵» به آهنگسازی آن دادلی که در رده شش قرار گرفت. برنامه فوتبالی «مچ آف د دی» یا «مسابقه روز» هم با آهنگسازی بری استالر در جایگاه دهم ایستاد.

کد خبر 437334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha