همشهری آنلاین: تعداد مشترکان شبکه تلویزیونی نتفلیکس در سراسر جهان در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ از مرز ۱۵۰ میلیون نفر گذشت.

اپليكيشن شبكه نتفليكس روي گوشي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، با افزوده شدن حدود ۹ میلیون نفر به مشترکان نتفلیکس در ماه‌های ژانویه تا مارس، حالا این شبکه ۱۴۸ میلیون مشترک پولی در گوشه و کنار جهان دارد. ضمن اینکه حدود هشت میلیون نفر هم از امکان استفاده رایگان و آزمایشی ۳۰ روزه از برنامه‌های نتفلیکس بهره می‌برند.

حدود ۸۰ درصد مشترکان جدید این غول رسانه‌ای از خارج از مرزهای آمریکا می‌آیند و مدیران نتفلیکس انتظار دارند درآمدشان در سال جاری میلادی دست‌کم ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شود. این افزایش درآمد مدیون بالا رفتن تعداد مشترکان به ویژه در بخش بین‌المللی است. هر چند نباید افزایش حق اشتراک را هم نادیده گرفت که در ماه ژانویه ۲۰۱۹ برای مشترکان آمریکایی اعلام شد.

کارشناسان وال استریت (بازار سهام آمریکا) از نزدیک دگرگونی‌های مربوط به افزایش تعداد مشترکان نتفلیکس و در پی آن افزایش درآمد این شرکت را زیر نظر دارند. از آنجا که افزایش حق اشتراک برای نزدیک به ۶۰ میلیون مشترک آمریکایی به طور کامل تا پایان سه ماه دوم اعمال می‌شود، باید دید آیا روند افزایشی تعداد مشترکان همچنان ادامه می‌یابد یا برخی ترجیح می‌دهند قید استفاده از برنامه‌ها را به دلیل گران شدن حق اشتراک بزنند.

مدیران نتفلیکس قصد دارند درآمدهای اضافی ناشی از افزایش حق اشتراک را صرف توسعه بازار خود به ویژه در اروپا و تولید برنامه‌های پرهزینه‌تر کنند. یکی از برنامه‌های آنها تامین بودجه ۱۵ میلیارد دلاری برای افزایش توان رقابت با شبکه‌های مشابه از جمله دیزنی‌پلاس است که ماه نوامبر امسال در آمریکا آغاز به کار می‌کند. در واقع نتفلیکس باید به جنگ «جنگ‌های ستاره‌ای»، دنیای ابرقهرمانی مارول و قهرمانان پیکسار برود.

کد خبر 437325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha