همشهری آنلاین: در حالی که برای بسیاری افراد رسیدن به سن ۱۰۰ سالگی دلیل کافی برای بیخیالی نسبت به تحولات سیاسی است، یک پیرزن آلمانی پس از یک قرن زندگی تصمیم گرفته فصل تازه‌ عمر خود را با نامزدی در انتخابات شورای شهر کرشهایم‌بولاندن (Kirchheimbolanden) آغاز کند.

انگیزه نامزد ۱۰۰ ساله شورای شهر: احیای یک استخر قدیمی

لیزل هایزه، معلم سابق ورزش ضمن نامزدی برای انتخابات شورای شهر، کارزاری بر محور بازگشایی استخر قدیمی شهر که از سال ۲۰۱۱ تعطیل شده، متمرکز کرده است.

مبارزه او برای ممانعت از نتقال این استخر به خارج از شهر چند سالی است که ادامه دارد ولی تاکنون حرف‌های او به دلیل سن زیادش خیای شنیده و جدی گرفته نشده ولی اکنون او فرصت یافته تا به عنوان نامزد شورای شهر، ایده خود را به گوش همشریانش برساند.

هایزه می‌گوید، قبلا تا می‌خواستم صحبت کنم میکروفون‌ها را خاموش می‌کردند ولی حالا به عنوان یک نامزد ۱۰۰ ساله جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌ام و شانش این را دارم که حرف بزنم و حرف‌هایم شنیده شود.

او که از مخالفان برگزیت است، افزایش حساسیت‌های زیست محیطی جوانان را امیدوار کننده می‌داند و راه موفقیت در زمینه توسعه پایدار را سرمایه‌گذاری بر روی همین جوانان می‌داند.

خانم هایزل به جوانان توصیه می‌کند که برای طول عمر بیشتر ورزش، زندگی و تغذیه سالم و پویایی مداوم ذهن را فراموش نکنند.

عکس از رویترز

انتخابات شورای شهر کرشهایم‌بولاندن در آلمان که شهری با ۸ هزارنفر جمعیت است و در جنوب غربی ایالت رینلند-پالاتینات واقع شده، روز ۲۶ ماه می برگزار خواهد شد.

در این انتخابات خانم هایزه در فهرست گروه مردمی با عنوان «ما برای کرشهایم‌بولاندن» قرار گرفته هدف توسعه پایدار و بهبود شرایط ریست محیطی را دنبال می‌کند.

اعضاء این گروه از حضور خانم هایزه در فهرست نهایی خود به دلیل ظرفیت تبلیغاتی بالای او خشنود هستند.

کد خبر 437249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha