همشهری آنلاین: مجید مجیدی یکی از هفت داور بخش مسابقه جشنواره فیلم پکن است که نهمین دوره آن شامگاه شنبه با برگزاری مراسم افتتاحیه در پایتخت چین آغاز به کار کرد.

مجيد مجيدي در جشنواره فيلم پكن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شینهوا، امسال راب مینکوف، فیلمساز آمریکایی و خالق انیمیشن خاطره‌انگیز «شیرشاه» ریاست هیات داوران بخش مسابقه را بر عهده دارد و به سنت هر سال، اعضای هیات دو روز پیش از آغاز رسمی جشنواره فیلم پکن مقابل نمایندگان رسانه‌ها گرد هم آمدند تا پاسخگوی پرسش‌ها باشند و از تجربه‌های خود بگویند.

سرگئی دوروتسکوی، فیلمساز روس در این نشست با اشاره به اینکه دیگر نمی‌توان تنها و بدون کمک کشورهای دیگر فیلم ساخت، افزود: «نمی‌توانم دنیایی را تصور کنم که کسی بتواند در آن با پول یک کشور و فقط در یک گستره فرهنگی فیلم بسازد. من شخصا از همکاری با دیگر فرهنگ‌ها و کشورها برای ساختن فیلم لذت می‌برم.» قرار است پروژه چندملیتی و موفق «آیکا» به کارگردانی دوروتسکوی در آینده نزدیک در چین روی پرده برود؛ فیلمی در جشنواره کن سال گذشته برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.

مینکوف هم با یادآوری گستره جهانی جشنواره پکن با وجود جوان بودن آن گفت: «فیلم و سینما چیزی است که همه ما را به هم پیوند می‌دهد و جشن گرفتن یک رویداد مهم در شهری که مرکز و قلب صنعت سینمایی چین است، یک فرصت شگفت‌انگیز در اختیار ما قرار داده است. در بخش مسابقه فیلم‌هایی از گوشه و کنار به نمایش درمی‌آیند با فیلمسازانی که هر کدام دغدغه‌ها و حساسیت‌های متفاوت دارند.»

امسال در مجموع ۷۷۵ فیلم از ۸۵ کشور و منطقه (۲۶۱ فیلم در بخش‌های اصلی) در جشنواره پکن به نمایش درمی‌آید و هیات داوران در یک هفته آینده با دیدن ۱۵ فیلم حاضر در بخش مسابقه، برندگان ۱۰ بخش جوایز تیانتان را معرفی می‌کنند. یک کارگردان و یک بازیگر چینی، یک فیلمساز از شیلی و یک سینماگر بریتانیایی همراه با مینکوف آمریکایی، مجیدی از ایران و دوروتسکوی از روسیه دیگر داوران بخش مسابقه نهمین جشنواره فیلم پکن هستند.

کد خبر 437208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha