شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازداشت جولیان آسانژ بنیان‌گذار «ویکی‌لیکس» در روز پنجشنبه ۲۲ فروردین باعث کنجکاوی رسانه‌ها درباره سرنوشت گربه او شده است.

Assange's s'cat

به گزارش ایرنا،  آنطور که  از شبکه‌های اجتماعی منتسب به جولیان آسانژ بنیان‌گذار «ویکی‌لیکس» برمی‌آید، وی چند سال پیش سرپرستی گربه‌ای را بر عهده می‌گیرد. گربه‌ای که خیلی زود به همراه همیشگی او بدل و حتی به‌زودی صاحب حساب کاربری مستقل خود تحت عنوان Embassy Cat (به معنی گربه سفارت) در اینستاگرام و توییتر نیز می‌شود، آن‌هم درحالی‌که خود آسانژ در حال حاضر هیچ حساب کاربری شخصی شناخته‌شده‌ای درون شبکه‌های اجتماعی ندارد.

گربه آسانژ خصوصا پس از انتشار تصاویر مشترک با خود آسانژ و همچنین شخصیت‌های مشهوری مثل مایکل مور به‌سرعت طرفداران فراوانی پیدا می‌کند. حساب توییتری Embassy Cat همین حالا بیش از ۳۲ هزار دنبال کننده دارد.

وقتی‌که سرانجام پنجشنبه گذشته اکوادور با لغو پناهندگی آسانژ به پلیس انگلیس اجازه داد تا او را درون سفارت این کشور در لندن بازداشت کنند، خیلی زود نگرانی بابت سرنوشت این گربه به یکی از ترندهای شبکه‌های اجتماعی بدل شد تا حدی که واشنگتن‌پست طی گزارشی به بررسی سرنوشت این گربه پرداخت.

این‌طور که واشنگتن‌پست به نقل از خبر روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» نوشته است، آسانژ در حقیقت گربه خود را سال پیش به یکی از اعضای خانواده خود واگذار کرده و او مدت‌هاست که دیگر درون سفارت اکوادور اقامت ندارد. خبری که سرویس خبری اسپوتنیک روسیه هم پس از تماس با سفارت اکوادور در لندن آن را تایید کرد. به گفته اسپوتنیک، سفارت اکوادور گفته است که «گربه مذکور از سپتامبر گذشته دیگر درون سفارت حضور ندارد، سفارت محل نگهداری حیوانات خانگی نیست و ما هیچ حیوان خانگی را اینجا نگهداری نمی‌کنیم».

رابطه آسانژ و میزبانان اکوادوری‌اش در طول هفت سالی که به سفارت این کشور پناهنده شده بود، فراز و نشیب‌های فراوانی داشت تا حدی که در سال ۲۰۱۸ مقامات سفارت از او خواستند که در طول اقامت خود در آنجا قوانین مشخصی را رعایت کند. این مقررات شامل نظافت سرویس بهداشتی شخصی و همچنین نگهداری بهتر از گربه وی بود. مقامات در این مقررات به او اخطار داده بودند که درصورتی‌که او به وضعیت غذا و سلامتی گربه خود بیشتر رسیدگی نکند ممکن است گربه را از دست بدهد.

در حالی که برخی رسانه‌ها معتقدند که حضور گربه در کنار آسانژ در حقیقت بخشی از استراتژی روابط عمومی او در فضای مجازی بوده است، بااین‌حال خود او پیش‌ازاین گفته بود که گربه در حقیقت هدیه‌ای از سوی فرزندانش به شمار می‌رود. بااین‌وجود مجله نیویورکر می‌گوید داستان هدیه بودن گربه ساختگی است.  

کد خبر 437154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha