همشهری آنلاین: شبکه‌های خبری فاکس نیوز و فاکس بیزنس در مدت ۴۲ روز پیاپی بیش از ۳۱۸۰ مرتبه نام جوان‌ترین زن تاریخ کنگره آمریکا را در بخش‌های خبری خود استفاده کردند.

الكساندريا اوكاسيو-كورتز عضو كنگره آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، الکساندریا اوکاسیو-کورتز ۲۹ ساله که سال گذشته در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا از ایالت نیویورک راهی کنگره شد و نام خود را سر زبان‌ها انداخت. بر اساس آمار و تحلیل موسسه رسانه‌ای MMfA (اهمیت رسانه در آمریکا)، شبکه فاکس با برجسته کردن نام اوکاسیو-کورتز می‌خواهد از او چهره یک سوسیالیست رادیکال بسازد که وجودش شیوه زندگی آمریکایی را تهدید می‌کند. شرکت فاکس زیرمجموعه امپراتوری رسانه‌ای روپرت مرداک است.

از سوی دیگر، خانم اوکاسیو-کورتز روز جمعه در واکنش به این گزارش در توییتر خود نوشت: «فاکس نیوز در مدت شش هفته بیش از سه هزار بار از نام و تصویر من استفاده کرده است؛ نشانه‌ای از سختکوشی آنها در مبارزه علیه نظام جامع سلامت، دستمزدها و عدالت برای همه و آتش گشودن بر جوان‌ترین زن عضو کنگره که می‌خواهد این کارها را به سرانجام برساند. این خبری بد است برای فاکس، چون ما از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کنیم.»

کورتنی هیگل، از پژوهشگران موسسه غیرانتفاعی MMfA می‌گوید: «اوکاسیو-کورتز بدون وقفه در فاکس مطرح شده، حتی در موضوع‌هایی که هیچ ربطی به او نداشته است؛ از جمله همین ماجرای حمله تروریستی اخیر در نیوزیلند. مجریان و مهمان‌های این شبکه مدام پای این عضو کنگره را وسط می‌کشند و تصویری نامناسب و کاریکاتوری از برنامه‌هایش ارائه می‌دهند تا ثابت کنند او نماینده سوسیالیسم چپ افراطی است.»

به گفته هیگل، فاکس با پیش کشیدن بحث‌هایی چون سن کم و دادن لقب «دختر کوچولو» به اوکاسیو-کورتز، تلاش می‌کنند به هوش نماینده حزب دموکرات حمله کند و جمله‌های خشمگینانه درباره‌اش به کار می‌برد. این زن تنها سه ماه پس از ورود به کنگره بیش از چهار میلیون دنبال‌کننده در توییتر دارد و تصویرش یک‌بار روی جلد هفته‌نامه معتبر تایم رفته است.

کد خبر 437124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha