همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد با رد ادعای ‌کسانی که معتقدند حذف یارانه گندم باعث گران شدن نان می‌شود، گفت: هدفمند کردن یارانه به‌مفهوم گران شدن نان نیست و می‌توان با صنعتی کردن، هزینه‌ها را کاهش داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، احمدی نژاد درمراسم "جشن نکوداشت برکت" که‌درمحل سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به اینکه "بسیاری معتقدند علت مشکلاتی که در بخش نان وجود دارد، پرداخت یارانه ازسوی دولت است و اگر دولت یارانه‌ندهد وضع اصلاح می‌شود"، اظهارداشت: دراصل این موضوع که دولت باید از بخش‌های وسیعی از مردم حمایت کند، تردیدی نیست.

رییس جمهوری افزود: اما این ایراد هم‌وارد است که‌دولت یارانه‌ها را بدون اینکه قشر خاصی را هدف قراردهد، به‌صورت عمومی در جامعه توزیع می‌کند و این مساله به ابتکار عمل‌ها آسیب رسانده و روابطی را شکل می‌دهد که مناسب نیست.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: البته هدفمند کردن یارانه‌ها به‌مفهوم گران شدن نان نیست و معتقدیم می‌توان با بکاربردن راهکارها و ابتکاراتی هزینه‌ها راکاهش داد. ازجمله اگر صنعت وارد تولیدنان شود،بسیاری از هزینه‌های اضافی به شدت کاهش پیدا کند.

وی قشر نانوا را یکی از زحمتکش‌ترین اقشارجامعه دانست و گفت: دست تک‌تک کشاورزان و نانوایان رامی‌بوسم و امیدواریم بتوانیم باکمک هم بخشی‌از مشکلات آنها را حل کنیم.

رییس‌جمهوری اضافه‌کرد:نانوایان از اقشار پایبندبه آرمان‌های‌انقلاب اسلامی هستند و تقدیم بیش از ‪ ۴۰۰‬شهید از اهالی نانوا فقط درشهر تهران دلیلی است بر پایبندی این قشر زحمتکش.

دکتر احمدی نژاد نان‌را نمادنعمت‌های الهی دانست وخاطرنشان‌کرد: احترامی که درفرهنگ و اعتقادات مابرای نان سفارش شده برای هیچ یک از دیگر نعمت‌ها سفارش نشده است. نان نماد رزق و روزی است که خدا برای انسان قرار داده و همیشه در فرهنگ ما محترم بوده است.

وی افزود: نان‌پایه غذایی همه‌ملت ایران است و اگر هیچ چیز دیگر نباشد، بودن نان در سفره ضروری است.

رییس‌جمهوری تولید، نگهداری و توزیع گندم را سه بخش مهم در تولید نان برشمرد واظهارداشت: به‌فضل الهی درتولید گندم به‌خودکفایی رسیده‌ایم و امروز ضروری است وزارت کشاورزی توانی که برای‌افزایش تولید گذاشته بود آزاد کرده و آن را در ارتقای کیفیت گندم متمرکز کند.

رییس قوه مجریه با اشاره به اینکه در گذشته درخرید و انبار کردن گندم مشکل داشتیم، گفت: نهضت سیلوسازی کار بزرگی‌بود که باهمت بخش مردمی‌از مدتی پیش شروع شده و امروز در حال نتیجه دادن است و در صورت تکمیل آن تعداد که در دست ساخت است، از سال آینده نیاز به سیلو هم نخواهیم داشت.

وی اضافه‌کرد:دربخش تولید آرد تنهااز ‪ ۴۰‬درصد ظرفیت‌کشور استفاده می‌کنم که همه آن‌هم توسط مردم اداره می‌شود وباید طوری برنامه‌ریزی شودکه‌همه ظرفیت خالی مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر احمدی‌نژاد بابیان اینکه درضرورت صنعتی‌شدن نان تردیدی وجودندارد، تصریح کرد: باید مراقبت کرد صنعتی که‌وارد نان می‌شوداز فرهنگ،تجربه وسابقه کشور مجزا نباشد و ادامه همین راه باشد و در این‌صورت است که ماندگار و موفق خواهد بود.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه صنایع تولیدی و اقتصادی باید دراختیار خود مردم باشد، گفت: در این راستا تولید گندم به‌طور کامل توسط مردم انجام می‌شود، نگهداری آن هم تقریبا مردمی است.

وی افزود: در زمینه خریدنیز می‌توان کاری کرد که دولت پشتیبانی کند تا کسانی که سیلو دارند، به طور مستقیم گندم را از کشاورزان خریداری کنند. دکتر احمدی نژاد تاکید کرد که دولت از حضورمردم در این عرصه پشتیبانی و حمایت می‌کند.

رییس جمهوری دربخش دیگری‌از سخنان خود دهه فجر را دهه زنده شدن، تجدید حیات و احیای هویت و بازیابی شخصیت ملت ایران دانست و اظهارداشت: انقلاب اسلامی سرآغاز دورانی است که مسیرتاریخی ملت‌ایران نقطه‌عطفی را به‌سمت تعالی طی کرد و از ریل سقوط به دره‌های عقب‌ماندگی و تحقیر به ریل عزت و سرافرازی تغییر مسیر داد.

ایران باید بهترین و پیشرفته‌ترین کشور جهان باشد

رییس قوه‌مجریه با تاکیدبر اینکه ایران‌اسلامی بایدبهترین و پیشرفته‌ترین کشور جهان باشد خاطر نشان کرد:ملت ایران جزو بهترین و شریف‌ترین ملت‌های جهان است و با ده‌ها معیار و دلیل می‌توان این ادعا را اثبات کرد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما درهمه زمینه‌ها، حرکت شتابان و روبه جلو راآغاز کرده‌است، اظهارداشت: به رغم همه ناجوانمردی‌ها و بداخلاقی‌های دشمنان امروز دست آنها خالی و آبرویشان برباد است و این‌ملت ایران است که با توکل به خدا به عزت و سربلندی رسیده و همه حصارها را شکسته است.

رییس جمهوری تاکید کرد: در هر جایی که‌ملت ایران تصمیم گرفت رو به جلو حرکت کند، همه موانع را برداشت حتی اگر همه قدرت‌های بزرگ در یک صف واحد ایستاده بودند.

دکتر احمدی نژاد با تاکید برضرورت اتحاد و همدلی اظهار داشت: باید همه دست به دست هم بدهیم و با ایمان به خدا و نگاه به افق‌های دور و آرمان‌های بلند حرکت کنیم و دراین صورت خدای متعال به‌همه حرکت‌های مابرکت خواهد داد.

کد خبر 43693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز