همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲ تن از مرزبان جمهوری اسلامی که همچنان در پاکستان چنگال گروهک تروریستی اسیرند، در صحت و سلامتی کامل بسر می‌برند و رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم برای آزادی آنان ادامه دارد.

قاسم رضایی

به گزارش ایرنا سردار قاسم رضایی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان با اشاره به ارتقا ارتباطات و هماهنگی با کشور پاکستان در زمینه کنترل مرزها اظهار داشت: در چند سال اخیر تعاملات مناسب و رو به پیشرفتی با کشور پاکستان داشته ایم که این امر باعث ارتقا روابط مطلوب با این کشور همسایه و دوست خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: امروز دولت، ارتش و دستگاه‌های امنیتی پاکستان برای ساماندهی امور مرزی پای کار آمده و نقش مثبتی در زمینه میدانی دارند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های کنترل مرزها با جدیت ادامه دارد گفت: در زمینه کنترل و امنیت مرزها در سال های اخیر کارها و اقدامات بسیار خوبی از جمله ایجاد دایک، کانال، دیوار و موانع فیزیکی انجام شده که بسیار قابل تقدیر و تاثیر گذار است.

سردار رضایی با اشاره به مخالفت برخی افراد با دیوار مرزی تصریح کرد: این طرح با نظر کارشناسی و در راستای امنیت منطقه به درستی اجرا شده لذا افرادی که به بیان سخنانی در مورد برداشتن این دیوار می پردازند یا آگاهی کافی از این مساله ندارند و یا قاچاقچی و مزدور هستند.

وی افزود: مرز یکی از فرصت های مناسب در منطقه است که با فعالیت بازارچه های مرزی می تواند نقش بسیار مثبتی داشته باشد.

کد خبر 436894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha