همشهری آنلاین: صندوق بین‌المللی پول با برآورد رشد منفی ۳.۹ و تورم ۳۱.۲ درصدی اقتصاد ایران در سال گذشته پیش بینی کرد این رقم در سال جدید به ترتیب به منفی ۶ درصد و ۳۷.۲ درصد برسد.

صندوق بين‌المللي پول

به گزارش تسنیم، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های چشم‌انداز اقتصادی جهان رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۸ را منفی ۳.۹ درصد برآورد و پیش‌بینی کرد اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۹ نیز رشد منفی ۶ درصدی را تجربه کند.

این نهاد بین‌المللی پیش‌بینی کرده است اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۰ به رشد بازگردد و رشد ۰.۲ درصدی را در این سال تجربه کند.

بر اساس این گزارش نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۳۱.۲ درصد بوده و پیش‌بینی می شود این رقم در سال جاری به ۳۷.۲ درصد افزایش یابد و در سال ۲۰۲۰ روند نزولی پیدا کند و به ۳۱ درصد کاهش یابد.

صندوق بین‌المللی پول نرخ بیکاری در ایران طی سال ۲۰۱۸ را ۱۳.۹ درصد ارزیابی کرده و پیش‌بینی کرده است طی دو سال آینده وضعیت اشتغال در ایران وخیم‌تر شده و نرخ بیکاری در سال جاری به ۱۵.۴ درصد و در سال آینده به ۱۶.۱ درصد برسد.

تراز حساب‌های جاری ایران نیز که در سال ۲۰۱۸ معادل ۴.۳ درصد تولید ناخالص داخلی بوده در سال ۲۰۱۹ منفی شده و به منفی ۰.۴ درصد تولید ناخالص داخلی و در سال ۲۰۲۰ به منفی ۰.۶ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.

کد خبر 436854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha