همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه ۲ جزئیات طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای را تشریح کرد.

خيابان

رسول کشت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سه فاز،  ۱۵ هزار ظرفیت پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ به صورت هوشمند و با استفاده از اپلیکیشن جدید کنترل می‌شود. از ابتدای سال گذشته مطالعات پیرامون پارک حاشیه‌ای در سطح منطقه ۲ انجام شد و از آنجایی که معاونت حمل و نقل ترافیک معتقد بود که نباید مناطق به صورت جزیره‌ای فعالیت کنند، قرار شد همه مناطق تحت یک اپلیکیشن نسبت به هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای‌شان اقدام کنند.

شهردار منطقه ۲ با بیان این‌که این منطقه به عنوان منطقه نمونه برای اجرای پایلوت طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند انتخاب شد، گفت: مزایده برای انتخاب پیمانکار برگزار شد و امیدواریم تا آخر فروردین ماه بتوانیم نسبت به کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای اقدام کنیم.

کشت‌پور افزود:  ۱۵ هزار پارک حاشیه‌ای در ۹۰ معبر شناسایی شده که در سه فاز و تا تیر ماه نسبت به کنترل هوشمند آنها اقدام می‌کنیم. در فاز اول محور خیابان کوهستان، خیابان سرو، بلوار فرهنگ، بلوار قیصر امین‌پور، بلوار دریا، بلوار دادمان، خیابان خوردین، ستارخان و … تحت پوشش کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای قرار خواهند گرفت.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم تا پایان فروردین ماه نسبت به اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ اقدام کنیم، اظهار کرد: در سه فاز تا اول تیر ماه ۱۵ هزار پارک حاشیه‌ای منطقه ۲ هوشمند می‌شود که بر اساس آن پارک نیم ساعت اول برای شهروندان رایگان خواهد بود به عنوان مثال اگر به مدت ۲ ساعت خودروشان را در کنار خیابان پارک کنند، باید هزینه ۱.۵ ساعت پارک را پرداخت کنند.

او گفت: با اجرای این طرح سعی داریم  نسبت به تشویق مردم به انجام سفرهای کوتاه مدت با وسایل شخصی‌شان اقدام کنیم و نباید این‌گونه باشد که یک فرد صبح تا شب خودروی شخصی‌اش را در خیابان یا جلوی مغازه‌اش پارک کند و مابقی شهروندان برای انجام سفرهای کوتاه مدت خود خیابان‌ها را برای پیدا کردن جای پارک بگردند.

 کشت‌پور در مورد وضعیت ساکنین و کسبه‌ای که دارای دو خودرو هستند نیز عنوان کرد: اگر این افراد خودروهایشان را در کنار خیابان پارک می‌کنند باید هزینه آن را نیز بپردازند و در این طرح سعی کردیم هم‌زمان با هوشمندسازی شریان‌های درجه ۱ و شریان درجه ۲، معابر جمع‌کننده را نیز پوشش دهیم و این‌گونه نخواهد بود که شهروندان برای فرار از پرداخت هزینه پارک حاشیه‌ای به کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف بروند و آنجاها را شلوغ کنند.

او با بیان این‌که در اوایل اجرای هر طرح ممکن است نارضایتی‌هایی ایجاد شود و نقاط قوت و ضعف در طرح پایلوت شناسایی می‌شود، گفت: البته در سال ۹۳ در مناطق مرکزی شهر با نصب پارکومتر نسبت به مدیریت پارک حاشیه‌ای اقدام کردیم و با اتکاء به آن تجربیات، طرح جدید را اجرایی می‌کنیم.

شهردار منطقه ۲  با بیان این‌که با اجرای این طرح دیگر در خیابان‌ها شاهد پارک دوبل نخواهیم بود؛ ادامه داد: حمل و نقل عمومی یعنی تاکسی و اتوبوس در سطح منطقه ۲ وجود دارد و شهروندان می‌توانند به جای استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی از اتوبوس و تاکسی استفاده کنند.

کد خبر 436818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha