سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: تالاب الله آباد در جنوب شرقی این استان به دنبال بارندگی هفته‌های اخیر پس از چندین سال احیا و پرآب شد.

تالاب الله آباد

به گزارش ایرنا، حسن پسندیده روز دوشنبه گفت: این تالاب که به دلیل خشکسالی طی سال‌های گذشته رو به بیابانی شدن گذاشته بود، با بارندگی‌های اخیر دوباره پرآب و احیا شده است.

وی گفت: با بارش‌های اخیر، این تالاب از شرایط زیست محیطی خوبی برخوردار شده و اکوسیستم آبی مناسبی را در منطقه خود بوجود آورده و آماده میزبانی برای انواع گونه‌های جانوری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: حفظ این تالاب در دراز مدت نیازمند تداوم هدایت جریان آب‌های سطحی و احیای حقابه‌هایی است که از قبل به این محل سرریز می‌شده‌اند.

گفتنی است، تالاب الله آباد بویین زهرا و حومه آن پیش از این به دلیل خشکسالی و بیابانی شدن با ۱۰۰ هزار هکتار وسعت به عنوان کانون اصلی تولید ریزگردها در استان قزوین شناخته می‌شد.
 

کانون‌های ریزگرد قزوین از حالت بحرانی خارج شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین همچنین گفت: به دنبال بارش‌های خوبی که طی هفته‌های گذشته در سطح استان داشتیم، کانون‌های انتشار ریزگرد این استان نیز از شرایط بحرانی و نگران‌کننده خارج شده‌اند.

این مسئول همچنین گفت: این بارندگی‌ها کمک خوبی به تثبیت خاک و همچنین ایجاد رویش‌های گیاهی داشته است.

کد خبر 436709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha