همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ترکیب عامل تندی فلفل قرمز به کُندشدن روند پیشرفت سرطان ریه کمک می‌کند و می‌تواند درمان احتمالی برای سرطان ریه باشد.

فلفل قرمز

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان سرطان ریه آمادگی زیادی برای سرایت به سایر نقاط بدن نظیر مغز، کبد یا استخوان دارد که در نهایت درمان بیماری را دشوار می‌کند.

«جمی فریدمن»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مارشال ویرجینیای غربی، در این باره می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد ماده طبیعی کپسایسین موجود در فلفل قرمز می‌تواند نشاندهنده درمان جدیدی برای مقابله با متاستاز (پیشروی) در بیماران مبتلا به سرطان ریه باشد.»

محققان مشاهده کردند کپسایسین مانع از تهاجم، اولین گام فرآیند متاستاز، در آزمایشات حاوی سه دسته از سلول‌های سرطان ریه انسانی در محیط آزمایشگاه شد.

همچنین در موش‌های مبتلا به سرطان متاستازشده که کپسایسین مصرف کردند در مقایسه با موش‌های که درمان دریافت نکرده بودند، مناطق کوچک‌تری از سلول‌های سرطانی متاستازشده در ریه وجود داشت.

آنها دریافتند کپسایسین می‌تواند مانع از فعالیت پروتئین موسوم به Src که در سیگنال دهی کنترل کننده تکثیر، تفکیک، حرکت و چسبندگی سلول نقش دارد، شود.

فریدمن در ادامه می‌افزاید: «ما امیدواریم بتوان روزی از کپسایسین در ترکیب با سایر شیمی درمانی‌ها برای درمان انواع سرطان ریه استفاده کرد.»

کد خبر 436697
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha