همشهری‌آنلاین: نماینده شهردار تهران در گلستان گفت: شهرداری تهران ۲۴ ساعت پس از وقوع سیل به این استان نیرو اعزام کرد و زباله‌های دپوشده در آق‌قلا توسط شهرداری تهران از شهر خارج شد.

گلستان

نماینده شهردار تهران در استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی شهرنوشت به آق‌قلا، از جزئیات خدمت‌رسانی شهرداری تهران به مناطق آسیب‌دیده از سیل در این استان گفت.

مهدی هوشیار که به نمایندگی از پیروز حناچی، شهردار تهران در استان گلستان حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی شهرنوشت به آق‌قلا ضمن اشاره به این‌که شهرداری تهران از ۲۴ ساعت بعد از وقوع سیل در استان گلستان، در تاریخ دوم فروردین کاروان امدادی عملیاتی خود را به این استان اعزام کرد، گفت: یک تیم خبره از سازمان مدیریت پسماند و آتش‌نشانی به مناطق سیل زده اعزام شدند. از سازمان مدیریت پسماند ۱۰ دستگاه کمپرسی، ۲ دستگاه لودر، ۲ دستگاه بیل، ۳ دستگاه کمرشکن به اضافه رانندگان، اوپراتورها و نیروهای فنی و متخصص به این‌جا آمدند. این نیروها از آن روز تا الان به‌طور مداوم در منطقه حضور دارند و کل ایام نوروز وقت خود را به خدمت‌رسانی اختصاص دادند.

او ادامه داد: از جمله خدماتی که نیروهای سازمان مدیریت پسماند انجام دادند، حمل اسباب و وسایل شهروندان به اضافه خود شهروندان بود، چرا که در روزهای ابتدایی ارتفاع آب به بیش از ۱/۵ متر می‌رسید و امکان تردد جز با کامیون و قایق موجود نبود. بخش دیگری از خدمات همکارانمان مربوط به حمل‌ونقل خاک و مصالح از گرگان برای بستن دیواره‌های تخریب‌شده گرگان‌رود و جلوگیری و از ورود آب جدید به سطح شهر بود.

هوشیار در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ۸۵۰ تن زباله شهر آق‌قلا در این مدت در شهر دپو شده بود که توسط ۱۰ دستگاه کمپرسی متعلق به شهرداری تهران، طی ۳ روز گذشته حمل شده و همچنان در حال حمل به مقصد محل دفن زباله است.

نماینده شهردار تهران در استان گلستان گفت: قرار است یک سد توسط همه ارگان‌های عملیاتی در شرق شهر آق‌قلا بسته شود تا دیگر آبی از سمت شمال‌شرق شهر وارد آن نشود؛ به منطور ساخت همین سد، شهرداری تهران مسئولیت حمل خاک خشک از شهر گرگان را بر عهده گرفت آن را به طور کامل انجام داد و منبع قرضه خاک تأمین شده است؛ اول صبح فردا بسیج عمومی باید به وسیله کیسه‌های پر شده از این خاک خشک اقدام به ساخت سد کند.

مهدی هوشیار اضافه کرد: حمل و جابه‌جایی خودروهای درگل‌مانده، جابه‌جایی دام‌های زنده و مرده، جابه‌جایی اسباب منزل و جابه‌جایی شهروندان نیز اقدامات دیگری بود که شهرداری تهران به‌صورت مستمر در هجده روز اخیر به آن‌ها مشغول بوده است.

او افزود: قسمت دوم کار ما تا این لحظه مربوط به همکاران آتش‌نشان ما بوده است که تا به‌حال ۴ شیفتِ ۳۵ تا ۳۹ نفره را به‌صورت چرخشی تعویض کرده‌اند و پس از ریکاوری به به موقعیت بازگشته‌اند. دوستان آتش‌نشانمان با خود پمپ‌های واریسکو ۶اینچ آورده‌اند که شبانه‌روز در حال کارند.

هوشیار گفت: متأسفانه رودخانه گرگان‌رود در شهر آق‌قلا در خط‌الرأس قرار گرفته و دره‌ای ندارد، بعد از طغیان آب به رودخانه برنمی‌گردد و در شهر باقی می‌ماند؛ آب از ضلع جنوبی شهر توسط پمپ‌های واریسکو خالی شد؛ پیرامون آن نیز آب از منازل مردم به خیابان‌ها تخلیه شد.

نماینده شهردار تهران در استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: در ضلع شمالی شهر آق‌قلا متأسفانه نوساناتی در عملیات تخلیه داشتیم و گاه با مشکلاتی روبه‌رو بودیم، اما منتظریم ورودی آب بسته شود تا عملیات تخلیه به‌زودی به پایان برسد.

کد خبر 436696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha